נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן, יוועד עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, החודש והשניים ידונו באסטרטגיית המלחמה של אוקראינה, כך מסר אמש (שבת) ג׳ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן. במקביל, וושינגטון עמלה על גיבוש חבילת סיוע ״משמעותית״ חדשה.

זלנסקי הביע את כוונתו להציג בפני ביידן ושני יורשיו הפוטנציאליים, סגנית הנשיא, קמלה האריס והנשיא לשעבר, דונלד טראמפ; ״תוכנית ניצחון״ שעשויה לדחוף את רוסיה לסיים את המלחמה באוקראינה בדרכים דיפלומטיות. ״אנו סבורים כי נדרשת אסטרטגיה מקיפה להצלחה במלחמה זו, וזה בדיוק מה שהנשיא זלנסקי מתכוון להביא עמו. אנו מצפים בכיליון עיניים לשבת ולדון בכך, והנשיא ביידן להוט לקיים שיחה זו״, אמר סאליבן.

הדיל האטומי בין רוסיה לאיראן: ישראל נכנסה לפינה מאוד קשה

"לכל הרוחות, זה קרה": כך תתקוף רוסיה את אוקראינה כשהסבלנות שלה תיגמר

הדברים נאמרו בשיחת וידאו במסגרת כנס האסטרטגיה האירופית של יאלטה, שאורגן על ידי קרן ויקטור פינצ'וק בקייב. סאליבן הוסיף כי ארצות הברית מתכוונת להכין חבילת תמיכה ״משמעותית״ הכוללת יכולות מגוונות עד לסוף החודש, במטרה למנוע פריצה רוסית משמעותית במזרח אוקראינה.

כוחות רוסיים השיגו הישגים קרקעיים בחלקים ממזרח אוקראינה, כולל באזור פוקרובסק, אזור שסאליבן הגדיר כבעל ״חשיבות ייחודית״. סאליבן גם העיר על בקשותיה של קייב להשתמש בנשק ארוך טווח מתוצרת אמריקאית נגד מטרות בעומק שטחה של רוסיה, ואמר כי מתקיימות ״התייעצויות אינטנסיביות״ על הנושא, וכי שני הנשיאים ידונו על כך גם בפגישתם.

התקדמות הכוחות הרוסיים באוקראינה. מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: מעריב אונליין)
התקדמות הכוחות הרוסיים באוקראינה. מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: מעריב אונליין)