קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ דייוח היום (ראשון) כי יריות נורו בסביבתו של טראמפ כששהה במועדון הגולף הלאומי בוסט פאלם ביץ׳, פלורידה. על פי הדיווחים, היריות נשמעו בסביבתו בעת שיחק גולף במקום, אך הוא בטוח. דובר מטעם מטה הבחירות של טראמפ, סטיבן צ'אנג, אמר כי הנשיא לשעבר ״שלם ובטוח לאחר שהיו יריות בקרבתו. אין פרטים נוספים בשלב זה״. גם טראמפ עצמו אמר כי הוא "בטוח ובסדר"

לאחר הישמע היריות במקום, מועדון הגולף המדובר נסגר למבקרים. "דיברתי עם טראמפ והוא במצב רוח טוב", אמר הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהם.

סוכני השירות החשאי השיבו אש לכיוון המקום ממנו התרחשו היריות, בעוד החשוד נמלט מהאזור ברכב. עדים סיפקו תיאור מדויק הן של החשוד והן של הרכב, אשר נעצרו לאחר מכן על ידי רשויות אכיפת החוק המקומיות, שגילו רובה חצי אוטומטי, תרמיל ומצלמת Go-Pro - כך דווח ברשת CNN. לנוכח הידיעה, הבית הלבן מסר כי הנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קיבלו שניהם תדרוך ויעודכנו באופן שוטף לגבי החקירה. הבית הלבן הוסיף כי הם ״חשים הקלה״ שטראמפ בטוח.

"א-גרויסא מציאה'ע?" החרדים צפויים לבשר לנתניהו את מה שהוא מעדיף להתעלם ממנו
נתניהו וזלנסקי נמצאים במלחמה - אך יש ביניהם הבדל מהותי אסטרונומי

מדובר השירות החשאי האמריקאי (CIA) נמסר: ״השירות החשאי, בשיתוף פעולה עם משרד השריף של מחוז פאלם ביץ', חוקר אירוע אבטחה הקשור לנשיא לשעבר דונלד טראמפ שהתרחש זמן קצר לפני השעה 14:00 (שעון ארה״ב). הנשיא לשעבר בטוח. משרד השריף של מחוז פאלם ביץ' יספק פרטים נוספים בקרוב״.

 

ההודעה הרשמית של מטה טראמפ (צילום: צילום מסך)
ההודעה הרשמית של מטה טראמפ (צילום: צילום מסך)

המקרה החריג הזה קורה על רקע העימות הנשיאותי בין טראמפ לקמלה האריס בשבוע שעבר, במהלכו, לפי סקר חדש של ABC News/Ipsos, 58% מהנשאלים סברו שהאריס ניצחה. בנוסף,  95% מהדמוקרטים אומרים שהאריס ניצחה בעימות, לעומת 75% מהרפובליקנים שאומרים שטראמפ ניצח. בקרב הצופים בעימות, 64% נתנו את הניצחון להאריס, כאשר תומכיה נוטים יותר לצפות בעימות ולעקוב אחר הסיקור התקשורתי שלו.

זו אינה הפעם הראשונה שטראמפ נורה: ביולי האחרון יריות נורו במהלך עצרת בחירות של טראמפ בפנסילבניה. הוא הובהל מהבמה על ידי השירות החשאי, לאחר שנפצע באזור ראשו ודימם מאוזנו. אדם שנכח בעצרת נורה למוות, גם היורה נהרג.

לאחר נסיון ההתנקשות ביולי, הנשיא לשעבר פרסם הצהרה לפיה: "אני רוצה להודות לשירות החשאי של ארצות הברית, ולכל גורמי אכיפת החוק, על תגובתם המהירה על הירי שהתרחש זה עתה בפנסילבניה. והכי חשוב, אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו של האדם בעצרת שנהרג, וגם למשפחתו של אדם אחר שנפצע קשה".

"זה לא ייאמן שמעשה כזה יכול להתרחש במדינה שלנו", המשיך. "כשהכדור חדר את החלק העליון של האוזן הימנית שלי ידעתי מיד שמשהו לא בסדר בכך ששמעתי קול רחש, יריות, ומיד הרגשתי את הכדור קורע את העור, ואז הבנתי מה קורה. אלוהים יברך את אמריקה!".

טראמפ מובהל מהבמה לאחר ניסיון ההתנקשות. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')