קמפיין הבחירות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ דייוח אתמול (ראשון) כי יריות נורו בסביבתו של טראמפ כששהה במועדון הגולף הלאומי בוסט פאלם ביץ׳, פלורידה. על פי הדיווחים, היריות נשמעו בסביבתו בעת שיחק גולף במקום, אך הוא בטוח. 

החשוד בניסיון ההתנקשות הוא ריאן ווסלי רוט, בן 58 מהוואי, שעל פי החשד ניסה לירות בטראמפ ואז נמלט ברכבו מהאזור. רוט הוא תומך טראמפ לשעבר ופעיל פוליטי במגוון זירות.
בשנת 2020, רוט הביע תמיכה במועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברני סנדרס ולעג לביידן.

כוחות משטרה אמריקאים בביתו לשעבר של הנשיא טראמפ (צילום: ג'ונתן דרייק, רויטרס)
כוחות משטרה אמריקאים בביתו לשעבר של הנשיא טראמפ (צילום: ג'ונתן דרייק, רויטרס)

בשנת 2023, רוט התראיין ל"ניו יורק טיימס" לכתבה על אמריקאים שמתנדבים לסייע למאמץ המלחמתי באוקראינה. רוט, שלא היה לו ניסיון צבאי, אמר כי נסע לשם לאחר פלישת רוסיה ב-2022 כדי לגייס חיילים אפגנים לקרב. הוא סיפר ל"טיימס" שביקר פעם בוושינגטון כדי להיפגש עם פוליטיקאים כדי לחזק את התמיכה באוקראינה. "אני רק אזרח אמריקאי שעוזר", אמר.

מוקדם יותר השנה, רוט תייג את ביידן בפוסט: "הקמפיין שלך צריך להיקרא משהו כמו KADAF. שמור על אמריקה דמוקרטית וחופשית (Keep America democratic and free). טראמפ צריך להיות MASA ... להפוך את האמריקאים לעבדים שוב לאדון (make Americans slaves again master). הדמוקרטיה נמצאת בקלפי ואנחנו לא יכולים להפסיד".

בנו של החשוד, אדם, אמר שהוא עדיין לא שמע על ניסיון ההתנקשות בטראמפ ושאין לו מידע, והוסיף שזה לא משהו שהוא מאמין שאביו יעשה. בן אחר של רוט, אורן, אמר ל-CNN בהצהרה כי "אין לי שום הערה מעבר לזה שהוא אבא אוהב ודואג... אני לא יודע מה קרה בפלורידה, ואני מקווה שהדברים פשוט יצאו מפרופורציות".