מחלקת המשטרה של אן ארבור (AAPD) הודיעה כי היא חוקרת תקיפה על רקע אנטישמי שהתרחשה ביום ראשון בשעה 00:45 לפנות בוקר (שעון ארה״ב), במישיגן. כך לפי דוברות המשטרה המקומית. הקורבן, נער בן 19, דיווח כי בעת שהלך ברחוב בשעת הלילה המאוחרת, קבוצת גברים לא מוכרים מאחוריו עצרה אותו ושאלה האם הוא יהודי. ברגע שהשיב בחיוב, אותה קבוצת גברים תקפה אותו באלימות. לאחר התקיפה, החשודים נמלטו מהזירה ברגל, והותירו את הקורבן בן ה- 19 פצוע ברחוב.

למרות חומרת האירוע, ה-AAPD דיווחה כי הצעיר סבל מפציעות קלות בלבד ולא נזקק לאשפוז מיידי. עם זאת, ההשלכות הנפשיות והחברתיות של תקיפה שכזו עלולות להיות משמעותיות ומרחיקות לכת.

סערה גדולה למידותיו: ראש הממשלה הבריטי ואשתו קיבלו בגדים מיו"ר "אסוס" לשעבר
דיווח: דונלד טראמפ היה יעד לניסיון התנקשות נוסף

מפקד המשטרה, אנדרה ס. אנדרסון, הגיב לאירוע בחומרה רבה. בהצהרה רשמית שפורסמה, אמר אנדרסון: ״יצרתי קשר עם צוות המשטרה של אוניברסיטת מישיגן, ומטרתנו היא לדון בנושאי בטיחות במהלך השבועות הקרובים. אין מקום לשנאה או להפחדה אתנית בעיר אן ארבור. המחלקה שלנו עומדת איתנה נגד אנטישמיות וכל מעשי הפשע המונעים מדעות קדומות".

"אנו מחויבים לחקור ביסודיות אירוע זה ואירועים אחרים המונעים משנאה, ונעבוד עם משרד התובע המחוזי כדי להעמיד לדין באופן נחרץ את האחראים״. אנדרסון הדגיש כי ה-AAPD תשתף פעולה באופן הדוק עם מחלקת הביטחון והבטיחות הציבורית של אוניברסיטת מישיגן (DPSS) בטיפול באירוע, וכן עם משרד התובע המחוזי של וושטנאו להבאת האחראים לדין.

הפגנות פרו פלסטיניות בארה''ב (צילום: REUTERS/Bonnie Cash)
הפגנות פרו פלסטיניות בארה''ב (צילום: REUTERS/Bonnie Cash)

דייבי רוזן, מנכ״ל הלל מישיגן, התייחס לאירוע בהודעה לעיתונות. רוזן ציין כי מתאם הביטחון של קהילת הלל היהודית קיבל דיווח על התקיפה ישירות מה-AAPD, והעביר את המידע הן ל-DPSS והן להנהלת אוניברסיטת מישיגן. בהודעתו, הדגיש רוזן את חוסנה של הקהילה היהודית: ״בזמנים קשים, אנו בהלל מישיגן שואבים כוח מהקהילה המדהימה הזו - סטודנטים, הורים, בוגרים וחברים - וכוח זה מעצים את הגאווה והשמחה שלנו בהיותנו יהודים, ובמיוחד בהיותנו יהודים באוניברסיטת מישיגן״.

המשטרה הדגישה כי החקירה נמצאת בשלביה הראשוניים, אך יחידת פשעי השנאה כבר מעורבת בה. ״נספק מידע נוסף כאשר יהיה זמין״, כך לשון הודעת המשטרה.