ארגון חיזבאללה ספג מהלומה כבדה בעקבות סדרת התפוצצויות במכשירי התקשורת שברשותו, אשר גרמה לפציעתם של כ-5,000 איש ולמותם של 11 נוספים. כתב ערוץ אל-חדת' הסעודי בביירות חשף פרטים על האירוע והטעות שעשו פעילי חיזבאללה. "ברגע שההתראה הגיעה למכשירי האיתורית, כל נושאי המכשירים מיהרו להביט בהם, מה שמסביר את ריבוי הפציעות, בייחוד באזור הפנים והעיניים", אמר. 

כתב סוכנות הידיעות AP הוסיף תיאור ממחלקות החירום באזור, ודיווח על חדרי מיון גדושים ונפגעים הסובלים מפגיעות קשות, לרבות קטיעת גפיים ופצעים עמוקים.

צריך לצלצל פעמיים: חיזבאללה בפאניקה כפי שלא היה מעולם
בחיזבאללה לא מעכלים: 500 מחבלים איבדו את הראייה בפיצוץ

האלוף במיל' עדנאן אלדמירי, מומחה לענייני ביטחון ופוליטיקה, ניתח את האירוע וטען כי הוא מערער את תפיסת היסוד של חיזבאללה. "התזה שחיזבאללה קידם, לפיה ארסנל הנשק שלו מרתיע את ישראל ומבטיח את יציבות לבנון, התגלתה כמופרכת," אמר אלדמירי.

מתקפת הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)
מתקפת הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)

אלדמירי הדגיש כי העימות הנוכחי הוא מלחמה טכנולוגית, וכי חיזבאללה אינו יכול לגבור על יריבו בהסתמך על אידיאולוגיה בלבד. "לא ניתן להתמודד עם עליונות טכנולוגית באמצעות אידיאולוגיה גרידא," הסביר. "לטכנולוגיה יש השפעה מעשית בשדה הקרב, בעוד שאידיאולוגיה משמשת בעיקר לגיוס המונים."

לבסוף, אלדמירי העלה חששות כבדים לגבי מוכנותה של מערכת הבריאות הלבנונית למצבי חירום. "האירוע חשף את חולשתה המהותית של מערכת הבריאות הלבנונית," אמר. "מתעוררת השאלה המטרידה: 'מה יתרחש אם תפרוץ מלחמה כוללת ואם ישראל תנקוט בפעולות תקיפה נרחבות, כפי שהיא נוהגת בעזה?'" על פי הדיווח בוול סטריט ג׳ורנל, : ההודעה שקדמה לפיצוץ כללה סדרה של מספרים. חומר הנפץ הותקן בשנה שעברה.