נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הודיע כי תוכניתו לניצחון במלחמה, שמטרתה להביא שלום לאוקראינה תוך שמירה על עוצמתה והימנעות מכל ״מלחמות קרות״, הושלמה כעת לאחר התייעצויות רבות.

זלנסקי התחייב בחודש שעבר להציג את תוכניתו לנשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, ככל הנראה בשבוע הבא, כאשר ישתתף בישיבות מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו״ם. למרות שסיפק עדכונים יומיומיים על הכנת התוכנית, זלנסקי נתן מעט רמזים לגבי תוכן האסטרטגיה המדוברת, והצביע רק על כך שהיא מכוונת ליצור תנאים מקובלים על אוקראינה, הנמצאת כעת המלחמה כוללת עם רוסיה למעלה משנתיים וחצי.

לאחר התרסקות המסוק של ראיסי - עוד מכה נחתה על איראן
המבוכה של פוטין: למה הנשיא "נותן" לאוקראינה להביס אותו בחצר האחורית שלו?

״היום ניתן לומר שתוכנית הניצחון שלנו מוכנה לחלוטין. כל הנקודות, כל תחומי המיקוד המרכזיים וכל התוספות המפורטות הנחוצות של התוכנית הוגדרו״, אמר זלנסקי בנאום הוידאו הלילי שלו. ״הדבר החשוב ביותר הוא הנחישות ליישם אותה״. זלנסקי הוסיף כי אין חלופה לשלום, ״הקפאה של המלחמה או כל מניפולציות אחרות שפשוט ידחו את התוקפנות הרוסית לשלב אחר״. 

ביום שלישי אמר הנשיא האוקראיני כי פגישה עם מפקדים בכירים הניבה ״תוכן טוב וחזק״ מבחינה צבאית, ״בדיוק מהסוג שיכול לחזק משמעותית את אוקראינה״. זלנסקי השתמש כבסיס למשא ומתן בתוכנית שלום שהציג בסוף 2022, הקוראת לנסיגה של כל הכוחות הרוסיים, שחזור גבולותיה של אוקראינה לאחר ברית המועצות, ואמצעים להביא את רוסיה לתת דין וחשבון על הפלישה שלה.