בהמשך לדיווחים על חברת קש הונגרית שהתחזתה ליצרנית ביפרים ומכרה לחיזבאללה את מכשירי הקשר שהתפוצצו, סוכנות הידיעות רויטרס התייחסה לפרסומים ברשתות התקשורת הבולגרית שדיווחו היום (חמישי) כי 1.6 מיליון יורו הקשורים לעסקת המכירה של אותם מכשירים שהתפוצצו בלבנון עברו דרך בולגריה והועברו להונגריה, כך לפי מקורות בסוכנות הממלכתית לביטחון לאומי.

עוד דווח כי הרשויות בבולגריה הודיעו היום כי משרד הפנים ושירותי הביטחון של המדינה פתחו בחקירה לגבי קשרים אפשריים בים האירועים לבין חברה במדינתם. הם לא ציינו את שם החברה שנמצאת תחת חקירה. מדיווחים ברשתות התקשורת בבולגריה עולה כי חברת Norta Global Ltd, שבסיסה בעיר סופיה, איפשרה את מכירת המחברים לחיזבאללה. התוכן באתר האינטרנט של חברת Norta Global נמחק היום, כך לפי רויטרס. 

"הסוללות הוחלפו בחומר נפץ": פרטים חדשים נחשפים בנוגע לפיצוצי מכשירי הקשר בלבנון  
"ספגנו מכה, תעזרו לנו": המצוקה הקשה ששידר נסראללה במהלך נאומו   

פיצוצי הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)
פיצוצי הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)

לפי הדיווח, מייסד Norta Global, רינסון חוזה, המתגורר בנורבגיה, סירב להגיב בנושא הביפרים וניתק את הטלפון כשנשאל על החברה הבולגרית. 

כזכור, הבוקר דווח ב'ניו יורק טיימס' כי המבצע הצליח בזכות שימוש בחברת קש. לפי דיווחים ממקורות זרים, במרכז המבצע עמדה חברת קש שהוקמה על ידי ישראל. החברה, שנקראה 'B.A.C. Consulting', התחזתה ליצרנית ביפרים בינלאומית לגיטימית. 'B.A.C. Consulting' הוצגה כחברה הונגרית שעבדה כקבלן משנה עבור חברה טייוואנית בשם 'Gold Apollo'. בפועל, החברה הייתה חלק ממערך חזית ישראלי, שכלל לפחות שתי חברות קש נוספות.

פיצוץ בחנות טלפונים בלבנון, של מה שנראה כמו טלפון נייד (צילום :רשתות ערביות)

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, ניתוח תמונות של ביפרים שנהרסו במתקפה הציג מפרט התואם למכשירים מתוצרת חברת Gold Apollo הטייוואנית. אותה חברה הצהירה אתמול כי הביפרים יוצרו על ידי אותה BAC Consulting, חברה שבסיסה בבירת הונגריה בודפשט וכעת נחשדת כחברת קש.

מקור ביטחוני לבנוני אמר לרויטרס כי חיזבאללה האמין שהוא מזמין את הביפנים מחברת  'Gold Apollo' וכי הם מיוצרים באסיה, לא באירופה. אותו גורם טען כי למוסד הישראלי קל יותר לפעול באירופה וטען כי "ייתכן שהמוסד יצר חברת קש אירופית". 

בתוך כך, הרשויות בלבנון הגישו את ממצאי התחקיר הראשוני, ולפי סוכנות הידיעות רויטרס, מטעני הנפץ הוטמנו בביפרים בטרם יובאו ללבנון. לפי השערתם, מטעני הנפץ הופעלו מרחוק – על ידי שליחת "מסרים אלקטרוניים".