ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בראיון ל"דיילי מייל" את מדיניות ממשלת הלייבור בבריטניה וטען "מערערים על יכולתנו לממש את זכות ההגנה העצמית. מעבירים מסרים סותרים". משרד החוץ הבריטי בתגובה ל"מעריב": "העלינו חששות ביחס להתנהלות בהתאם לדין ההומניטרי הבינלאומי במשך חודשים - הן לא טופלו" ובכל זאת הבהירו: "אנחנו נשארים ידידים של ישראל". 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין לעיתון הבריטי "הדיילי מייל" טרם מתקפת הזימוניות בלבנון. בראיון שהתפרסם הבוקר (חמישי), תקף נתניהו את מדיניות ממשלת בריטניה הנוכחית ואמר ״לאחר טבח השבעה באוקטובר, הממשלה הבריטית הקודמת תמכה בישראל ללא לאות, הממשלה הנוכחית מעבירה מסרים סותרים״. והמשיך ״הם [ממשלת הלייבור], אומרים שלישראל הזכות להגן על עצמה, אבל הם מערערים את יכולתנו לממש זכות זו על ידי שינוי עמדתה של בריטניה לגבי הטענות האבסורדיות שהועלו על ידי התובע של ה-ICC נגד ישראל והן על ידי חסימת מכירות נשק לישראל בזמן שאנו נלחמים בארגון טרור רצחני״.

חלום בלהות להט"בי: הפרלמנט הגיאורגי מצמצם זכויות להט"ב במדינה  
זלנסקי: תכנון ״הדרך לניצחון״ של אוקראינה הושלם  

המשנה ליועמ''שית - ד''ר גיל-עד נועם, ומ''מ יועמ''ש משרד החוץ - עו''ד תמר קפלן-תורג'מן בהאג, מאי 2024 (צילום: REUTERS/Yves Herman)
המשנה ליועמ''שית - ד''ר גיל-עד נועם, ומ''מ יועמ''ש משרד החוץ - עו''ד תמר קפלן-תורג'מן בהאג, מאי 2024 (צילום: REUTERS/Yves Herman)

משרד החוץ הבריטי בתגובה ל״מעריב״ על ראיון נתניהו ב״דיילי מייל״: ״הבהרנו כי נקיטה בפעולות צבאיות כחלק מזכותה הלגיטימית של ישראל להגנה עצמית, חייבות להיעשות בהתאם למשפט ההומניטרי הבינלאומי. בריטניה העלתה חששות לגבי סוגיות אלה במשך חודשים רבים, וכך גם בעלות ברית אחרות. למרבה הצער, חששות אלה לא טופלו באופן מספק״.

עוד המשך הגורם ואמר כי ״סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית נותר השגת הפסקת אש בעזה, שחרור החטופים, הגנה על אזרחים והזרמת סיוע הומניטרי״. 

עוד מסרו ממשרד החוץ הבריטי בשיחה עם "מעריב": ״כפי שאמר שר החוץ בנאומו, אנו נשארים ידידים של ישראל. אנו מחויבים לזכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה בהתאם למשפט ההומניטרי הבינלאומי, ולכך שהעם הישראלי יחיה בבטחה, בגבולות בטוחים. אבל בהגנה על עצמה, ישראל חייבת לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי. חיוני שנשמור על חוקים אלה כבסיס לסדר הבינלאומי המבוסס על כללים״.

במהלך הראיון ב"דיילי מייל" תקף נתניהו את ממשלת בריטניה גם ביחס להחלטת סטארמר שלא לערער על צווי המעצר הצפויים של ה-ICC נגד נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בגין פשעי מלחמה שבוצעו לכאורה במהלך המלחמה בעזה. בנושא זה אמר: "אם יוצאו צווי מעצר נגד מנהיגי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, זה יפגע ביכולתן של כל הדמוקרטיות בעולם להילחם בטרור, כולל בריטניה". 

עוד הדגיש נתניהו בנושא: ״העובדה שהתובע של ה-ICC מאשים שקרית את מנהיג ישראל בהרעבה מכוונת ובפגיעה מכוונת באזרחים היא השמצה מקוממת שלא ניתן להסביר אותה בשום דבר מלבד אנטישמיות ותכתים לנצח את שמו של ה-ICC״.

בסיום דבריו אמר: ״העיקרון פשוט: צדק לכל האומות מלבד היהודים״.