הרבה בזכות הסיוע העוצמתי של הצבא האמריקני, בליל ה-13 לאפריל 24, צלחה ישראל את מתקפת הטילים והכטב"מים הגדולה אי פעם על שטחה. מפקד פיקוד המרכז (סנטקום) מייקל קורילה, ידיד ישראל אמיתי, ניצח על מפגן כוח עוצמתי - למען הגנת בעלת בריתה המותקפת.

למעשה, מאז פרוץ המלחמה, מעניקה ארה"ב לישראל מטריית הגנה רחבה וסיוע חסר תקדים בכל החזיתות: החל מתקציבים של מיליארדים, דרך משלוחי חימושים, תיווך דיפלומטי אזורי, ביקורים ומסעות דילוגים של הדרגים הבכירים ביותר בממשל ובפיקוד הצבאי, ועד לכוחות הצבא ששלחה למזרח התיכון, בהיקפים וסדרי גודל שלא נראו בעבר.

בין השאר שלחו האמריקאים ספינות מלחמה עמוסות במערכות יירוט, כלי טיס שיוכלו לפעול כנגד האיומים האזוריים מצד האיראנים והחות'ים, פרסו משחתות, סיירות של הצי, ספינות הנושאות טילים בליסטיים לתקיפה, וגם חיילים רבים של המעצמה החזקה בעולם- שהתייצבו למשך חודשים ארוכים הרחק מהמולדת כדי להגן על בת בריתם אל מול כלל האיומים. במטרה להוקיר את כל אלו, קיימה התנועה למאבק באנטישמיות בוירג'יניה בתחילת השבוע (15/9) אירוע הוקרה שהוקדש לכבוד הברית הצבאית החזקה בין ארה"ב לישראל. האירוע, כך נמסר מטעם CAM, "העלה על נס את החיילים האמריקנים שהגנו על החירות והדמוקרטיה בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר, ועמדו איתן לצד ישראל במאבקה מול האיומים ברחבי המזרח התיכון מצד איראן ושלוחות הטרור שלה: חיזבאללה והחות'ים".

הערב נפתח בחשיפת ציור קיר הנצחה עוצמתי המסמל את הברית המתמשכת בין ארה"ב לישראל, שיצרה האמנית ענת רונן. הציור - מחווה לנושאת המטוסים דווייט אייזנהאואר, ששבה לחופי ארה"ב מוקדם יותר הקיץ אחרי פריסה היסטורית של תשעה חודשים במזרח התיכון, במטרה לסייע להרתיע את איראן ושלוחותיה באזור. באירוע הוקרנה ברכתו המצולמת של הנשיא הרצוג, ונוגנו "התקווה" וההמנון האמריקני בביצועה המרגש של נועה בניטה. את גולת הכותרת סיפקו וותיקי מלחמה יהודים המשרתים במילואים בחיל הים האמריקאי שהתייצבו לצד נציגות של חיילי צה"ל.   

בין המשתתפים והדוברים שהגיעו להצדיע לברית הצבאית ישראל-ארה"ב, בכירי ממשל וירג'יניה ובהם מושל וירג'יניה גלן יאנגקין, התובע הכללי ג'ייסון מיארס, הסנטור ביל דסטף, נציגי המדינה דן הלמר ואן פרל טאטה, וראש עיריית וירג'יניה ביץ' בובי דייר.

"ה-7 באוקטובר, בצורה הנוראה ביותר, הצית גל נוסף של אנטישמיות ברחבי המדינה הזו שזעזע את כולנו", אמר מושל וירג'יניה גלן יאנגקין. "אנחנו חייבים לעמוד ביחד. זה חלק מהזהות הלאומית שלנו. יש לנו חובה לעמוד איתן מול הרוע".

סשה רויטמן-דרטווה מנכ"ל CAM: "אירוע ההוקרה הזה הוא עדות לקשרים ההדוקים בין ארה"ב וישראל שנרקמו על בסיס ערכים משותפים. לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל, היחסים הצבאיים בין המדינות היו קרובים באופן עקבי והם משקפים את האינטרסים הביטחוניים המשותפים במזרח התיכון הכאוטי, אך בעיקר את המחויבות העמוקה של ארה"ב, ידידת אמת של ישראל, לביטחון ישראל. מאז פרוץ המלחמה, ידידות זו ושיתוף הפעולה ההגנתי חזקים מאי פעם, והאירוע נועד להוקיר את שיתוף הפעולה ולהודות על התמיכה האיתנה במדינת ישראל. אנו אסירי תודה על הקורבנות שהקריבו הגברים והנשים האמיצים בכוחות הצבא האמריקאי, בהגנה על האידיאלים והערכים הבסיסיים הללו".

באירוע השתתפה גם נטלי סננדג׳י, שורדת הנובה, שהצטרפה לתנועה למאבק באנטישמיות כמה שבועות אחרי המתקפה ומאז היא מספרת את סיפורה ברחבי העולם. ״ה-7 באוקטובר מסמל את הרגע האפל ביותר של העם היהודי מאז השואה. אנחנו פה כדי לומר תודה לחיילי הצבא האמריקאי ששרתו במזרח התיכון מאז המתקפה וסייעו בהדיפת מתקפות הטילים על ישראל מאיראן ושלוחותיה״.