משמרות המהפכה הורו להפסיק להשתמש בכל סוג של מכשירי תקשורת, כך דווח היום (שני) מפי שני גורמים איראנים בכירים לסוכנות הידיעות "רויטרס". זאת לאחר פיצוץ של אלפי זימוניות ומכשירי קשר בלבנון בשבוע שעבר. עוד דווח מפי אחד מהגורמים כי בזמנים אלו מבצעים במשמרות המהפכה מבצע לבדיקת כל המכשירים שברשותם, ולא רק אלו המשמשים לתקשורת. לדבריו, רובם תוצרת בית או מיובאים מסין או מרוסיה. 

המקור סירב למסור ל"רויטרס" פרטים על אופן התקשורת של משמרות המהפכה, אך כן אמר: "לעת עתה, אנו משתמשים בהצפנה מקצה לקצה במערכות הודעות". הוא תיאר דאגה רחבה בקרב השלטון באיראן, וציין שפקידים מהממשל הגיעו לחיזבאללה להערכות טכניות וכמה דוגמאות של התפוצצויות נשלחו לטהרן לבדיקות מומחים.

מתיחות קשה בין איראן לנסראללה: זה הגורם המרכזי לפיצוץ
משוואת הגרי: הסיוט של תושבי רצועת עזה מגיע ללבנון

נשיא איראן מבקר את אחד הפצועים ממתקפת הביפרים (צילום: רויטרס)
נשיא איראן מבקר את אחד הפצועים ממתקפת הביפרים (צילום: רויטרס)

בכיר איראני אחר אמר כי הדאגה העיקרית במדינה היא ההגנה על מתקני הגרעין והטילים של המדינה, במיוחד אלה מתחת לאדמה. "אבל מאז השנה שעברה, אמצעי האבטחה באותם אתרים גדלו באופן משמעותי", אמר בהתייחסו לצעדים מוגברים לאחר שמה ששלטונות איראן טענו ב-2023 שישראל ניסתה לחבל בתוכנית הטילים של איראן בשנת 2023.

"מעולם, מעולם לא היו אבטחה ואמצעים קיצוניים כה הדוקים כמו שיש עכשיו", הוסיף, והציע שהאבטחה הוגברה משמעותית מעבר לרמות הקודמות לאחר פיצוצי הביפר בלבנון.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מתקפת הביפרים. אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים בבירות (צילום: רויטרס)
מתקפת הביפרים. אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים בבירות (צילום: רויטרס)

כמו כן, איראן הייתה מודאגת מהסתננות של סוכנים ישראלים, כולל איראנים שמקבלים שכר מישראל, וכבר החלה חקירה יסודית של כוח האדם בארגון, בעיקר לאנשי משמרות המהפכה הנמצאים במעמד בינוני או גבוה. "זה כולל בדיקה של חשבונות הבנק שלהם הן באיראן והן בחו"ל, כמו גם את היסטוריית הנסיעות שלהם ושל משפחותיהם", אמר גורם הביטחון האיראני לרויטרס.

צבא איראן משתמש במגוון של מכשירי תקשורת מוצפנים, כולל מכשירי קשר, לתקשורת מאובטחת, דווח בסוכנות הידיעות. טהראן פיתחה שידורי רדיו משלה בדרגה צבאית באמצעות התעשייה הביטחונית שלה כדי להימנע מהסתמכות על יבוא זר, במיוחד בשל הסנקציות המערביות שהוטלו על טהראן בגלל תוכנית הגרעין שלה, הוא הוסיף. כך, בעוד שדגמים ומותגים ספציפיים עשויים להשתנות, ציוד תקשורת צבאי איראני פותח לעתים קרובות באופן מקומי או מקורו בשילוב של ספקים מקומיים וזרים. לדבריו, הכוחות המזוינים של איראן הפסיקו להשתמש בביפרים במשך יותר משני עשורים.