מלך תאילנד חתם היום (רביעי) על הצעת חוק לנישואים חד מיניים. ההצעה יצאה כבר בסנאט בחודש יוני, אך דרשה אישור מלכותי כדי להיחשב ולהפוך לחוק. החוק ייכנס לתוקף ב-22 בינואר 2025. 

הקהילות היהודיות מודאגות מהאנטישמיות ברשת
זו לא דרכם: משבר חסר תקדים בין ארה"ב לישראל | דיווח

מספר פעילים כינו את המהלך כ"היסטורי", בהיותו מסמן את שיא לאחר שנים של קמפיין נמרץ להשגת שוויון בנישואין. החוק החדש משתמש במונחים ניטרליים מגדרית, במקום מילים כגון "בעלים", "נשים" ו-"גברים", ומעניק לזוגות חד מיניים זכויות אימוץ ילדים. 

"היום אנחנו לא רק זוכים לכתוב את השמות שלנו בתעודות הנישואין, אלא אנחנו כותבים דף בהיסטוריה שאומר לנו שאהבה מעולם לא הייתה תחת תנאי של מי שנולדנו להיות", אמרה אן צ'ומפרון, פעילת להט"ב ותיקה ומייסדת שותפה לתנועת הגאווה בבנגקוק. "זה ניצחון של שוויון ויושרה אנושית", הוסיפה. 

מצעד גאווה בתאילנד (צילום: רויטרס)
מצעד גאווה בתאילנד (צילום: רויטרס)


צו'מפרון אמרה כי היא מתכננת לארגן חתונה המונית ליותר מ-1,000 זוגות להט"ב ב-22 בינואר, יום כניסת החוק לתוקף, כאמור. "ההכרה המשפטית בכך פירושה שאנו מקובלים לחלוטין ויכולים לחיות את חיינו ללא תנאים או פשרות", אמר קוונקאו קוסאקולנירונד. "קהילת הלהט"ב בתאילנד יכולה להסתכל עכשיו לכיוון עתיד מעבר למערכות יחסים, חובקת את חוש הגאווה שהחוק הזה מביא", הוא הוסיף. 

"כולנו שמחים ונרגשים. אנחנו נלחמים על זכויותינו יותר מעשור, ועכשיו זה סוף סוף קורה", אמר פעיל אחר. ראש ממשלת תאילנד, פאטנונגטאן צ'ינוואט, בירכה בחשבון הטוויטר שלה: "ברכות לאהבה של כולם". 

הצעת החוק הנ''ל מביאה את תאילנד להיות המדינה השלישית בלבד ביבשת אסיה, אחרי טייוואן ונפאל, בה זוגות חד מיניים יכולים להתחתן. בחלקה הדרום-מזרחי של היבשת, היא נחשבת הראשונה בהכרה בזוגות חד מיניים.