המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, אמר מוקדם יותר היום (רביעי) כי ייתכן שאיראן עמדה מאחורי ניסיונות התנקשות האחרונים נגדו, והצהיר שאם היה נשיא ומדינה אחרת הייתה מאיימת על מועמד לנשיאות אמריקאית, זה היה אמור להסתיים בכך שאיראן "תתפוצץ לאלפי רסיסים".

טראמפ השמיע את הדברים באירוע בקמפיין שלו, לאחר שגורמי מודיעין אמריקאים הסבירו לו יום קודם לכן על "איומים ממשיים וספציפיים מאיראן לרצוח אותו", כך לפי הקמפיין שלו. הרשויות הפדרליות ממשיכות לחקור את ניסיונות ההתנקשות במגרש הגולף שלו בפלורידה ובאסיפה בפנסילבניה. עם זאת לא הייתה כל הצהרה פומבית מצד סוכנויות האכיפה על מעורבות של איראן או של כוח זר אחר באף אחד מהמקרים.

"ישנם שני ניסיונות רצח על חיי שידועים לנו, וייתכן שהם מעורבים, או לא, ייתכן שזו איראן, אבל אני לא באמת יודע". אמר טראמפ ואיים איום ישיר על איראן: "אני חושב שצריך להודיע להם, אם תעשו כל התקפה על נשיאים לשעבר או מועמדים לנשיאות, המדינה שלכם תתפוצץ לאלפי רסיסים".

ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ ביולי האחרון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ ביולי האחרון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

טראמפ גם שאל מדוע הנשיא האיראני, מסעוד פזשכיאן, אשר משתתף באספה הכללית של האומות המאוחדות בניו יורק, נמצא תחת הגנת רשויות האכיפה האמריקאיות: "הנשיא של איראן מתארח במדינה שלנו השבוע, יש לנו כוחות אבטחה גדולים שמגנים עליו, ובכל זאת הם מאיימים על נשיא לשעבר ועל המועמד המוביל להיות הנשיא הבא - בהחלט מצב מוזר." אמר טראמפ.

טראמפ אמר באירוע שאויבי ארצות הברית "נואשים" למנוע ממנו לחזור לבית הלבן משום שהוא יחזיר את מעמד המדינה בעולם. "זו הסיבה שהם רוצים להרוג אותי. הם לא מרוצים ממני, זה עסק מסוכן".