לפי דיווח בפוליטיקו, מספר גדול מתוך חבר המושבעים בארה"ב הגיש כתב אישום כנגד מספר איראנים בהאשמות הקשורות בפריצה לקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ. חומרים שנגנבו מקמפיין טראמפ נשלחו לאחר מכן לעיתונאים ולאנשים הקשורים לקמפיין הבחירות של הנשיא ג'ו ביידן, לפני שקמלה האריס הפכה למועמדת הדמוקרטית.

שמות הנאשמים והאישומים הפליליים הספציפיים טרם הותרו לפרסום. חבר מושבעים גדול אישר בחשאי את כתב האישום אתמול (חמישי) אחר הצהריים. ומשרד המשפטים האמריקאי צפוי להכריז על האישומים כבר היום. משרד המשפטים וקמפיין טראמפ סירבו להגיב.

בחודש שעבר, קמפיין טראמפ אישר כי נפרץ, זאת לאחר שלידי פוליטיקו וגופי תקשורת נוספים קיבלו מסמכים פנימיים מתוך הקמפיין מחשבון דוא"ל אנונימי, כולל תיק מחקר על הסנאטור ואנס, עמיתו של טראמפ למרוץ. הקמפיין האשים את טהרן בפריצה. החודש, סוכנויות הביטחון האמריקאיות פרסמו הצהרה יוצאת דופן, בה נאמר כי האיראנים שלחו חומרים שנגנבו מקמפיין הנשיא לשעבר לאנשים הקשורים לצוות הבחירות של ביידן (אשר לאחר מכן הפך לקמפיין של האריס). ההצהרה ציינה כי אין סימן לכך שהנמענים הגיבו.

הזרוע לאבטחת סייבר של גוגל מסרה כי האיראנים ניסו לפרוץ גם לקמפיין של ביידן, אך אין סימנים לכך שהניסיונות הללו הצליחו. "רוסיה, איראן וסין מנסות במידה מסוימת להחריף את הפילוגים בחברה האמריקאית לטובתן, והן רואות בתקופות הבחירות רגעי פגיעות." נאמר בהצהרה של סוכנויות הביטחון האמריקאיות.

ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ ביולי האחרון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ ביולי האחרון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

טראמפ אמר גם השבוע שגורמי מודיעין אמריקאים סיפרו לו שאיראן תכננה להתנקש בחייו. ביולי, משרד המשפטים הגיש כתב אישום נגד אדם פקיסטני שתכנן מטעם איראן להרוג פוליטיקאים או בכירים אמריקאים. כתב האישום לא נקב בשמות המטרות לכאורה, אך דווח באופן נרחב שהוא רצה להרוג את טראמפ.

גורמי ביטחון בארה"ב מאמינים כי איראן מנסה כבר שנים להתנקש בחייו של טראמפ או של יועציו לשעבר לענייני איראן, בניסיון לנקום על חיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני בשנת 2020. כזכור באותה שנה, טראמפ הורה על תקיפה אווירית שהרגה את סולימאני, שהיה אז מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית. כמה מבכירי ממשל טראמפ לשעבר עדיין מקבלים אבטחה בגלל האיומים המתמשכים מצד איראן.

הלוויית קאסם סולימאני (צילום: רויטרס)
הלוויית קאסם סולימאני (צילום: רויטרס)