בעוד צה"ל ממשיך לתקוף מטרות חיזבאללה בלבנון, תושבי הבקאע מוצאים עצמם במצב בלתי אפשרי. ראש עיריית זאחלה, העיר הגדולה באזור, מתחנן לחיזבאללה לעזוב את האזור כדי להגן על האזרחים, כך פורסם בטלגרף הבריטי.

"אנחנו מבקשים מהפליטים להגיד לחברי חיזבאללה להתרחק", אמר אסעאד זועייב, ראש העיר הנוצרי של זאחלה, "אם הם רוצים להילחם בישראל, זה עניינם - אבל שיישארו רחוק מאזורים אזרחיים כדי להגן על משפחותיהם ושכניהם".

"מאחלים לאסד אותו גורל": האופוזיציה הסורית חוגגת את חיסול נסראללה
הניו יורק טיימס חושף: ידיעת הזהב שהובילה לאיתורו של נסראללה

לפי זועייב, כ-15,000 אנשים נמלטו לזאחלה בימים האחרונים, כאשר יותר מ-3,000 מהם מצאו מקלט בבתי ספר בעיר. תקיפות צה"ל פגעו באזורים רבים בעמק, כולל בפרברי זאחלה עצמה. 

אחת ההפצצות הישראליות בלבנון  (צילום: רויטרס)
אחת ההפצצות הישראליות בלבנון (צילום: רויטרס)

צה"ל שולח הודעות טקסט ואזהרות קוליות לתושבי האזור, קורא להם לעזוב אזורים מסוכנים ולעבור לבתי ספר סמוכים. עם זאת, רבים חוששים שגם מקומות אלה אינם בטוחים.

"בעזה הם פגעו בבתי חולים ובתי ספר בדיוק כמו זה, ואף אחד לא עשה כלום", אמרה עליא אבודייה, פקידת ממשל מקומית, "עכשיו אותו דבר קורה כאן ואף אחד לא אכפת לו. אנחנו הולכים לישון בלילה בלי לדעת אם נתעורר מחר".

בעוד שראש העיר זועייב מודה שאין דרך לדעת אם היו חברי חיזבאללה בבתים שהותקפו, הוא מביע חשש שחברי הארגון חיים בין האוכלוסייה האזרחית ומסכנים אותה.