על רקע חיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה וצמרת הארגון בסוף השבוע האחרון, כתבת בערוץ אל חדת' הסעודי התייחסה בשידור לגלי התקיפות של צה"ל בביירות ולמצב החברתי הרעוע במדינה.

בפתח דבריה אמרה: "אני רוצה לדבר קודם כל על תקיפה חדשה נגד הדאחיה בביירות לפני דקה, אולם עד כה לא התבררו הפרטים בנוגע למקום שהותקף והאם מדובר בחיסול. אתמול ישראל ביצעה חיסולים בתוך הדאחיה, בנוסף לתקיפות אלימות שכוונו נגד אזורים רבים בדאחיה בימים האחרונים. ייתכן שנקבל פרטים נוספים בדקות הקרובות".

בערוץ הסעודי נדהמו: סינוואר בטוח יותר בעזה מאשר עלי חמינאי בטהרן
לנצל את שעת הכושר: בעולם הערבי קוראים להפיכה בלבנון

בהמשך התייחסה לביקורו של שר החוץ של צרפת בלבנון, "הוא אמור להתחיל היום בבוקר בפגישה עם הקרדינל בוטרוס שאמר אתמול בקשר למלחמה המתנהלת בלבנון כי ישנה חשיבות לאחדות הלאומית בימים הרגישים האלה, בנוסף לחשיבות בחירת נשיא לרפובליקה ולחשיבות שהקהילה הבינלאומית תנקוט בצעדים הדרושים על מנת למנוע הסלמה ישראלית. לאחר מכן הוא ייפגש עם שר החוץ, מפקד הצבא, ולאחר מכן עם ראש ממשלת המעבר וגם עם יו"ר הפרלמנט".

שר החוץ הצרפתי ז'אן-נואל ברות (צילום: רויטרס)
שר החוץ הצרפתי ז'אן-נואל ברות (צילום: רויטרס)

"בשעה 17:00 שעון ביירות תיערך מסיבת עיתונאים במהלכה הוא יסכם את הביקור, שנראה עד כה שאינה נושאת הצעה רצינית להפסקת אש, אלא מהווה המשך למה שקרה בניו יורק. בהתחשב בכך שצרפת ממלאת תפקיד לצד ארה"ב, אולם לא נראה עד כה שיש מאמץ ממשי שיוכל לעצור את ההסלמה הזאת שפגעה באזורים רבים במהלך השבועיים האחרונים", אמרה.

לאן העקורים הולכים כעת? האם הם עדיין נמצאים ולנים בבתי ספר ובמקומות ציבוריים?
"חלק מהעקורים עדיין נמצאים במקומות ציבוריים בפרט בכיכר א-שוהדאא' אשר יועדה למחסה. ממשלת לבנון פועלת על מנת לפתוח מחסות נוספים אולם מדובר במספרים גדולים ובלמעלה ממיליון עקורים, כ-120,000 עקורים פנו לבתי ספר. עדיין חלקם לא הצליחו למצוא מחסה. מחסות הוקמו בכל רחבי לבנון, יש יוזמות מצד בתי ספר פרטיים לקליטת עקורים אולם כפי שראש ממשלת המעבר אמר הממשלה מתקשה לספק את צרכי המזון, השתייה, התרופות וכו' של העקורים".

עקורים בלבנון (צילום: רויטרס)
עקורים בלבנון (צילום: רויטרס)

עוד הוסיפה, "ישנן יוזמות פרטיות מהחברה הלבנונית שבדרך כלל צצות בכל פעם ששורר משבר ללבנון אולם נראה שלאור כמות העקורים הגדולה נראה שאפילו היוזמות הפרטיות לא מסוגלות לכסות את החוסרים הגדולים, לאור הגידול במספר העקורים הקבועים הגם שאזורים שלא הותקפו במלחמת 2006 מותקפים כיום".

"מחנה אלבסר הסמוך לצור שהותקף היום ושחמאס הודיעה על מותו של מפקד חמאס בלבנון. זאת הפעם הראשונה שבה תוקפים מחנות פלסטיניים. במלחמת 2006 הם לא הותקפו ולא היה אילוץ של עקירת יושביהם. כיום מדובר גם על עקירת פלסטינים מהמחנות בפרט מחנה שתילא ובורג' אבראג'נה. מדובר על פליטים סורים שלא היו במהלך מלחמת 2006. מדובר במספרים גדולים שלא כוללים רק לבנונים אלא גם פלסטינים וסורים", סיכמה הכתבת.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה