האירוע האירופי הראשון לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר התקיים בשבדיה, והיווה רגע מכונן של סולידריות ונחישות אל מול האנטישמיות והאלימות הגוברת. מאות אנשים התאספו במרכז כריסטט בעיר אורברו שבשבדיה והביעו את תמיכתם הבלתי מעורערת במדינת ישראל ובעם היהודי. המסר היה ברור: את הזוועות שחוותה ישראל באותו יום גורלי לא ישכחו, ולא יתייחסו אליהן בשתיקה.

באירוע נשא דברים בהקלטה בוידאו נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, אשר העביר את דבריו מירושלים. דבריו נגעו בנקודת הכאב הלאומית ובחוזק הרוח הישראלית. "היום אנו מציינים שנה מאז שנאה איומה הכתה בעם שלנו בארצנו," אמר הרצוג. "שנה מאז שנשים וילדים, עמנו, נרדפו במיטותיהם, נשרפו למוות, נערפו, נאנסו ונורו. שנה מאז שנחטפו מאות מאיתנו למרתפי עזה, חיים או מתים."

דבריו של הרצוג המחישו את המציאות הקשה – כי מעשי הטרור הללו אינם מכוונים רק כלפי ישראל, אלא כלפי האנושות כולה. בציטוט ממגילת איכה, הוא הדגיש: "צעק לבם אל אדני חומת בת ציון הורידי כנחל דמעה יומם ולילה אל תתני פוגת לך אל תדם בת עינך." הוא ציין כי דמעות אלו הן לא רק דמעות ישראל, אלא גם דמעות כל מי שניצב מול שנאה ואי צדק.

במציאות של אנטישמיות ועוינות מתמשכת כלפי ישראל, הרצוג שיבח את התמיכה הבלתי מתפשרת של הקהילה הנוצרית בשבדיה, והכריז: "כאשר חיצי השנאה והאנטישמיות עדיין מכוונים כלפי ישראל והעם היהודי, אתם אינכם נחים. כאשר שבויים מוחזקים במרתפי עזה, אתם, חברים, אינכם שותקים – לא בליבכם ולא במעשיכם."

הכומר פר-אקה אליאסון, הכומר הראשי של מרכז כריסטט אורברו, הביע את מחויבות הקהילה שלו לעמוד לצד ישראל. "אנחנו מסרבים לשתוק מול הרוע הזה," הכריז. "תמיכתנו בישראל מושרשת באהבה, באמונה, ובאמונה שעלינו להתייצב מול השנאה בכל מקום שהיא נמצאת. זו לא רק המאבק של ישראל – זהו מאבק למען האנושות, למען הגינות ולמען הזכות לחיות בשלום."

האירוע גם הדגיש את המחויבות ארוכת השנים של מרכז כריסטט אורברו לישראל ולעם היהודי. מאז הקמתו ב-1995, הקהילה משתתפת באופן פעיל בפרויקטים ויוזמות התומכות בישראל, לעיתים בשיתוף פעולה עם ארגונים כמו United Israel Collection וקק"ל. כמו כן, הם מציינים מדי שנה את יום השואה בטקס מרגש, כדי להבטיח שהזוועות של העבר לא יישכחו ושהן לא תחזורנה.

הכומר אליאסון הוסיף, "אנחנו עומדים לצד ישראל לא רק בזמני שמחה, אלא במיוחד בזמני סבל. קולנו יקום נגד אי צדק, ותפילותינו יחזקו את אלו שנלחמים למען חופש ושלום."

בסיום האירוע, דבריו האחרונים של הנשיא הרצוג בהקלטה בוידאו הדהדו באולם והותירו רושם עמוק על כל המשתתפים: "נמשיך להאמין כי האהבה תתגבר על השנאה, כי השבויים שלנו ישובו בקרוב הביתה ויגרמו לנו להיות שלמים שוב, וכי נחיה כדי לראות שגשוג ושלום באזורנו."

טקס הזיכרון באורברו היה לא רק מחווה לאלו שאיבדו את חייהם ב-7 באוקטובר – אלא גם הכרזת התנגדות לאנטישמיות, לטרור ולכוחות השנאה. הוא היווה תזכורת כי גם בזמנים הקשים ביותר, אור הסולידריות והתמיכה יכול לזרוח, ולחבר בין אנשים מכל היבשות והאמונות במחויבות משותפת לצדק, לשלום ולאנושיות.