הנשיא ביידן ישלח ״אלפי חיילים נוספים״ למזרח התיכון, כך הודיע הפנטגון הלילה (שלישי), זאת על רקע ההסלמה המדאיגה בגבול הצפון הישראלי והמתקפות ההדדיות של ישראל וחיזבאללה משני עבריו. גורמים במשרד ההגנה האמריקאי ששוחחו עם עיתון ״הניו יורק טיימס״ אמרו כי החיילים הנוספים יסייעו לחיזוק ביטחונם של 40,000 החיילים האמריקאים הנמצאים במזרח התיכון ויסייעו בהגנה על ישראל.

דוברת הפנטגון, סברינה סינג, אמרה כי הפריסה תכלול מספר טייסות קרב. גורמים אחרים אמרו כי אלה יכללו מטוסי קרב מסוג F-15, F-16 ו-F-22 וכן מטוסי תקיפה מסוג A-10, מה שיוסיף משמעותית ליכולת האווירית האמריקאית. הפנטגון סירב לומר בדיוק כמה חיילים נוספים נפרסים. אך גורם ששוחח עם עיתון ״הניו יורק טיימס״ העריך את המספר בין 2,000 ל-3,000.

40,000 החיילים האמריקאים כבר הנמצאים באזור מוצבים בבסיסים בעיראק, סוריה ומדינות אחרות. נושאת המטוסים USS אברהם לינקולן, במפרץ עומאן, נמצאת בפריסה מורחבת באזור, ונושאת מטוסים שנייה, USS הארי ס. טרומן, עזבה את נורפולק, וירג'יניה, לפני שבוע בכיוון הים התיכון כחלק מפריסה מתוכננת מראש.

בשבוע שעבר הודיע הפנטגון על פריסת כוחות נוספים לאזור אך סירב לנקוב במספרם המדוייק של הכוחות. יחידות קומנדו ישראליות ביצעו פשיטות קצרות ללבנון בימים האחרונים כהכנה לפלישה קרקעית אפשרית רחבה יותר, כך על פי מספר קצינים וגורמים רשמיים ישראליים וגורם בכיר מערבי ל״ניו יורק טיימס״. אך דיווחים אמש בכלי התקשורת האמריקאים ייחסו לגורמים בכירים בממשל האמריקאי כי הם מאמינים שמבצע קרקעי של ישראל בדרום לבנון יהיה מוגבל. הגורמים הישראליים והמערביים אמרו כי הפשיטות התמקדו באיסוף מודיעין על עמדות חיזבאללה ליד הגבול, וכן בזיהוי מנהרות ותשתיות צבאיות של הארגון הנתמך על ידי איראן, במטרה לתקוף אותם מהאוויר או מהקרקע.

ביום ראשון הזה שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, הזהיר כי ״אם איראן, שותפיה או שלוחיה ינצלו רגע זה כדי לפגוע בכוח אדם או באינטרסים אמריקאיים באזור, ארצות הברית תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על אנשינו״, כך לשון הודעת הפנטגון.