המתקפה האיראנית על ישראל עוררה תהודה משמעותית ברחבי העולם, ובמיוחד בעולם הערבי. בעוד שחלק מהתגובות הביעו תמיכה בטהרן, אחרות הפתיעו בביקורתיותן החריפה.

מוחמד טאהא, אנליסט אמירתי בכיר לענייני אסטרטגיה פוליטית במזרח התיכון, מתח ביקורת נוקבת על הרשות הפלסטינית והפלסטינים בעקבות מה שהוא כינה "חגיגות" בעקבות המתקפה. טאהא הגדיר את התנהגותם כ"שיא האיוולת והסכנה".

הבכיר האיראני מטיל פצצה: "הימים הקרובים יוכיחו: מטרתנו היא להשמיד את ישראל"
מתקני הגרעין ושדות הנפט בסכנה: המסר ששלחה ישראל לאיראן לפני התקיפה

בהתייחסו לאירועים, שאל טאהא בנימה צינית: "האם הרשות הפלסטינית או חמאס יגנו את איראן על תקיפת אזרחיה שלה ומסגדיה?" הוא הדגיש כי המתקפה האיראנית גרמה למותו של פלסטיני מעזה ולפגיעה במסגד אל-אקצא בהר הבית. "העולם חזה בישראל מגנה על פלסטינים, ישראלים ואתרים קדושים כאחד. עדנו לכך במו עינינו - אין אפשרות להטעות אותנו, וודאי שלא לרמותנו," הוסיף בנחרצות.

חגיגות לאחר המתקפה האיראנית על ישראל (צילום: REUTERS/Essam al-Sudani)
חגיגות לאחר המתקפה האיראנית על ישראל (צילום: REUTERS/Essam al-Sudani)

טאהא תיאר בפירוט כיצד חלק מהפלסטינים יצאו לחגוג את המתקפה האיראנית, שכוונה כלפי אזרחים ישראלים, לרבות ילדים ונשים, וכן מוסדות אזרחיים כבתי ספר ובתי חולים. זאת בעוד ישראל פעלה ליירוט הטילים האיראניים, ובכך מנעה פגיעה גם באוכלוסייה הפלסטינית.

"אך מה אירע בפועל?" תהה טאהא בלעג, "לאחר כל החגיגות שלהם, התברר כי המתקפה האיראנית גבתה את חייו של פלסטיני מעזה ואף פגעה במסגד אל-אקצא." הוא סיכם את דבריו בנימה חריפה: "זוהי התגלמות הטיפשות והסכנה של אותם אווילים".

במהלך ראיון לערוץ RT, הוסיף טאהא ואמר: "ישראל חיסלה כור גרעיני, מדענים גרעיניים, מפקדי משמרות המהפכה ואת כל שלוחותיהם בסוריה ובעיראק. ומה עשתה איראן בתגובה? שיגרה כלי טיס בלתי מאויש איטי להחריד - שנדרשו לו תשע שעות ארוכות ומייגעות להגיע ליעדו - וטילים שנפלו בשיראז, כרבלא ועמאן... מתוך מאה טילים, רק שבעה הגיעו ליעדם, ופגעו בילדה בדואית מוסלמית בנגב. הרי זו בדיחה מהלכת!"

טאהא הדגיש את האירוניה שבמצב: "חזינו כיצד מדינת ישראל מגנה על מסגד אל-אקצא מפני טילים איראניים. התברר כי איראן אינה אלא נמר של נייר טואלט."