העיתון הבריטי 'טלגרף' פרסם היום (חמישי) תחקיר אודות תאגיד השידור הבריטי BBC שממשיך לעורר ביקורת על האופן בו הוא מסקר את ארגון הטרור חיזבאללה, במיוחד לאור האירועים האחרונים במזרח התיכון. למרות שחיזבאללה מוגדר כארגון טרור על ידי בריטניה וממשלות מערביות רבות, ה-BBC נמנע באופן שיטתי מלהשתמש בהגדרה זו בדיווחיו.

בדיווחים על תקיפות ישראליות בלבנון ועל מתקפת הטילים האיראנית, ה-BBC נמנע מלהזכיר את הסטטוס של חיזבאללה כארגון טרור. במקום זאת, הרשת מתארת את חיזבאללה כ"תנועה חמושה ופוליטית", מבלי להדגיש את מעמדו כארגון טרור מוכרז בבריטניה. גישה זו מזכירה את הסערה שהתעוררה סביב סירוב ה-BBC להגדיר את חמאס כארגון טרור לאחר ה-7 באוקטובר.

אזהרה חריפה לישראל: המסר הקטלני שאיראן שיגרה לצד הטילים | דיווח
24 שנה אחרי: אחד ממבצעי הלינץ' ברמאללה חוסל בעזה

הביקורת על ה-BBC אינה מסתכמת רק בהימנעות מהגדרת חיזבאללה כארגון טרור. הרשת מואשמת גם במתן במה לדוברים פרו-חיזבאללה ללא אתגור מספק של דבריהם. מבקרים טוענים כי גישה זו עלולה להוביל ללגיטימציה של ארגוני טרור ולפגיעה באמינות הסיקור העיתונאי של הרשת.

נפילה בירדן במהלך המתקפה האיראנית על ישראל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הלורד מאן, היועץ העצמאי של הממשלה הבריטית לענייני אנטישמיות, מתח ביקורת חריפה על התנהלות ה-BBC. לדבריו, "חיזבאללה הוא ארגון טרור ויש לדווח עליו ככזה תמיד. הם כמעט מתייחסים אליו כצבא ולא כארגון טרור חמוש. איראן הוכיחה זה עתה שהוא משמש כשלוחה שלה, כך שאין כאן עמימות".

בתגובה לביקורת, דובר ה-BBC טען כי הרשת מחויבת לדיווח אובייקטיבי ומזכירה את הגדרת חיזבאללה כארגון טרור "כאשר זה רלוונטי עריכתית". עם זאת, הסבר זה לא הצליח להרגיע את המבקרים, במיוחד בקרב הקהילה היהודית בבריטניה ותומכי ישראל.

מטה BBC בלונדון (צילום: רויטרס)
מטה BBC בלונדון (צילום: רויטרס)

התנהלות ה-BBC בסיקור חיזבאללה מעלה שאלות נוקבות לגבי האובייקטיביות והדיוק בדיווחי החדשות של הרשת, במיוחד בנוגע לסכסוך במזרח התיכון. הדבר מדגיש את החשיבות של דיווח מדויק ומאוזן בתקופות של מתיחות גיאופוליטית, ומעורר דיון ציבורי על תפקידה של התקשורת בעיצוב תפיסת הציבור לגבי ארגוני טרור וסכסוכים אזוריים.