במהלך הלילה דווח על מתקפה נרחבת בסוריה, כאשר מערכות ההגנה האווירית הסוריות והרוסיות פעלו במשך למעלה מ-50 דקות. המתקפה התמקדה באזורים של לטקיה, ג'בלה וטרטוס, כאשר הבסיס האווירי הרוסי חמימים היה אחת המטרות המרכזיות.

על פי מקורות סוריים, בוצעו יותר מ-30 יירוטים בין השעות 04:00 ל-05:50 באזור ג'בלה והבסיס האווירי חמימים. מקורות המזוהים עם האופוזיציה הסורית טוענים כי הותקף מחסן אמל"ח, טענה הנתמכת בסרטונים מהאזור המראים פיצוצי משנה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה פעלו נגד "עצמים עוינים" באזור החוף, וקולות הפיצוצים נשמעו בלטקיה וטרטוס.

ככה עוד לא ראינו: תיעוד יוצא דופן מהמתקפה האיראנית | צפו

האירוע התרחש שעות ספורות לאחר שמטוס תובלה איראני נחת בבסיס. זוהי הפעם הראשונה שמדווח על תקיפה של בסיס רוסי בסוריה, אם אכן הדיווחים מדויקים. מקור התקיפה עדיין לא ברור. ישנן השערות שונות. בין היתר ישנה השערה שמדובר במתקפה של מורדים מאידליב, אולי בסיוע כוחות אוקראיניים. השערות נוספות מדברות על תקיפה של מדינה זרה או שיתוף פעולה יחד עם המורדים.

בסיס חמיימים, הממוקם בפרובינציית לטקיה, משמש כמרכז האסטרטגי של המבצע הרוסי בסוריה מאז התערבותה של רוסיה במלחמת האזרחים הסורית ב-2015. קיומו של הבסיס נחשף לראשונה על ידי ארצות הברית, והוא הפך למטרה עבור כוחות שונים הפועלים באזור.  

בתוך כך, כלי תקשורת באיראן מדווחים כי מג'יד דיוואני, יועץ צבאי למשמרות המהפכה, חוסל בתקיפה של בדמשק לפני שלושה ימים. על פי הדיווח, הוא נפצע ומת היום מפצעיו.