המדינות המתועשות, ה-G7, פרסמו הלילה (חמישי) הצהרה משותפת בה גינו את מתקפת הטילים האיראנית על ישראל. "מגנים את ההתקפה הצבאית של איראן על ישראל. ההתקפה הזו מהווה איום על ביטחון המזרח התיכון", נכתב בהצהרה של מנהיגי המדינות - ארצות הברית, איטליה, צרפת, גרמניה, בריטניה, יפן, קנדה והאיחוד האירופי. "אנו מחויבים לביטחון ישראל. פעולותיה של איראן שמערערות את היציבות במזרח התיכון חייבות להיפסק".

"המעגל מסוכן של התקפות ופעולות תגמול עלול לתדלק הסלמה בלתי נשלטת במזרח התיכון שלא תשרת אף אחד. אנו קוראים לכל השחקנים באזור לנקוט באחריות ואיפוק ולבלום את ההסלמה", נכתב עוד.

עברו את נקודת האל חזור: האם האיראנים נגסו בפיתיון שהציבה ישראל?
"אני רוצה לצאת מכאן": היזידית שחולצה מעזה פנתה לתקשורת הישראלית לעזרה

מנהיגי מדינות ה-G7 הוסיפו: "מודאגים מאוד מהמצב בלבנון. יש להפסיק את פעולות האיבה בהקדם ולהגיע לפתרון דיפלומטי שעולה בקנה אחד עם החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם".

המתקפה האיראנית במרכז (צילום: ללא קרדיט)
המתקפה האיראנית במרכז (צילום: ללא קרדיט)

ההצהרה מצטרפת לקריאות רמות חוזרות ונשנות מפני גורמים בינלאומיים ובעלות בריתה של ישראל להפסקת אש מידית בלחימה ברצועת עזה ומפצירה בכל הצדדים "לנהוג באחריות ובאיפוק". בהצהרה הביעו המנהיגים דאגה לנוכח המצב המסלים בלבנון והזכירו את הצורך במציאת פתרון דיפלומטי, באומרם - זו הדרך היחידה להפחית את המתיחות.

כניסת כוחות צה"ל ללבנון (צילום: דובר צה"ל)