גורם ביטחוני לבנוני אמר היום (שבת) לערוץ סקיי ניוז בערבית כי האשם ספי א-דין, היורש המיועד של חסן נסראללה, שהה בבונקר שהופצץ ברובע הדאחיה בביירות על ידי חיל האוויר בלילה שבין חמישי לשישי. במקביל, בכיר בחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אבד עמו הקשר. מקור ביטחוני לבנוני אמר לאל ג'זירה כי הם אינם יודעים בוודאות מי שהה עוד באותו הבונקר, מאחר כך לטענתו, ישראל אינה מאפשרת את פינוי ההריסות.

גורמי ביטחון מזהירים: איראן מגבירה את פעולות הטרור נגד יהודים בעולם
לעשות את הבלתי אפשרי: האם ישראל מסוגלת לתקוף לבדה את הגרעין האיראני?

בתוך כך, מקורות ישראלים מסרו לערוץ כי ההערכות הישראליות לגבי הריגתו של ספי א-דין עדיין זהירות. גורמי ביטחון לבנונים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי א-דין מנותק קשר מאז התקיפה, ובאל-ערבייה מדווחים כי החיסול אושר.

על פי דיווח לא מאומת של הפרשן הצבאי של חדשות 12, אהוד יערי, יחד עם ספי א-דין שהה במקום אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן. טרם התקבלו דיווחים נוספים על כך. קאאני החליף בתפקיד את קאסם סולימאני שחוסל על ידי ארה"ב ב-2020. גורלו של קאאני טרם התברר, ובאופן חריג הוא לא נכח בדרשה של המנהיג האיראני עלי חמינאי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

אסמאעיל קאאני (צילום: רשתות חברתיות)
אסמאעיל קאאני (צילום: רשתות חברתיות)

נזכיר כי מלבד קרבתו המשפחתית של ספי א-דין לנסראללה, הוא נחשב למקורב מאוד לאיראנים. הוא למד בקום, ומעבר לכך עבר "קורסי הכשרה" של משמרות המהפכה, שהכשירו אותו לתפקידו הבכיר בחיזבאללה. בנו, סייד, התחתן ביוני 2020 ללא אחרת מאשר בתו של קאסם סולימאני. הנישואים הללו חיברו את ספי א־דין בקשרים הדוקים ל"בעלי הבית" האיראנים, ובעיקר למשמרות המהפכה.