כלי התקשורת באוקראינה דיווחו היום (שבת) כי כוחות צבא אוקראיניים הצליחו להפיל כלי טיס רוסי באזור קונסטנטינובקה שבמחוז דונייצק. הידיעה הגיעה מפיו של סרגיי גורבונוב, העומד בראש המִנהל הצבאי של קונסטנטינובקה. עם זאת, קיימת אי-בהירות לגבי זהותו המדויקת של כלי הטיס שהופל.

בעוד שהדיווחים הראשוניים התייחסו למטוס קרב מדגם Su-25, בלוגרים רוסים טוענים כי מדובר בכלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) תקיפה יקר מסוג סוחוי S-70 "אוחוטניק" (בעברית: צייד). מנגד, כלי תקשורת ברוסיה ממשיכים לטעון כי מדובר באותו מטוס קרב מדגם. חשוב לציין כי אין עדיין אישור רשמי לגבי זהות כלי הטיס שהופל.

ה"אוחוטניק" הוא כלי טיס מרשים בממדיו ובביצועיו. משקלו מגיע ל-25 טון, מתוכם 2.8 טון מוקדשים לחימוש. מוטת הכנפיים שלו היא 19 מטרים ואורכו 14 מטרים. הכטב"ם מסוגל להגיע למהירות של 1,400 קילומטרים בשעה בטיסה בגובה נמוך, וטווח הטיסה שלו מגיע ל-5,000 קילומטרים.

עלותו של כל כטב"ם כזה מוערכת בכמיליארד רובל, כאשר גוף המטוס לבדו עולה כ-600 מיליון רובל, והמנוע עוד 240 מיליון. לאור העלות הגבוהה, היצרן ביטח כל יחידה על סך 1.5 מיליארד רובל.

נקודה חשובה נוספת היא שלרוסיה יש מספר מוגבל מאוד של כטב"מים מסוג זה. כרגע ברשותה רק שלוש יחידות מבצעיות, ושלוש יחידות נוספות נמצאות בשלבי בנייה. אם אכן הופל כטב"ם כזה באוקראינה, כפי שטוענים הבלוגרים הרוסים, מדובר באובדן משמעותי לצבא הרוסי, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אסטרטגית.