מפקד הכוח הימי של משמרות המהפיכה האיראנית, האדמירל עלירזא תנגסירי התראיין היום (ראשון) לערוץ הטלוויזיה אל-עלם, שם התייחס למתיחות הגוברת מול ישראל ותקיפה אפשרית נוספת ״האסלאם אינו מרשה לנו לתקוף אף מדינה אלא אם כן הם תוקפים אותנו, אבל האויבים רוצים למכור את הנשק שלהם בשוק ולהאריך את זמן נוכחותם הבלתי חוקית באזור, לכן הם זקוקים ליצירת אויבים, ולכן הם לוחשים באוזני אחרים שאיראן מסוכנת״, אמר תנגסירי, ״אם האינטרסים הלאומיים והאסלאמיים שלנו לא ייפגעו, לא נגיב בשום צורה, אבל בכל מקרה נגן על המדוכאים. אם מדינה אסלאמית תותקף על ידי מדינה לא אסלאמית, או אם מדינות שכנות יהיו נחושות לעמוד מול הבריונות והפרחחות של ארצות הברית ואחרים, נסייע להן״. והוסיף, ״אנו עומדים מול האויב ולא נכנע ללחצים. אנו בוחרים במוות, אך לא נכנע לשום אי-צדק ובריונות״.

בהמשך לכך, הרחיב על יכולותיה הצבאיות של איראן ״הכוחות המזוינים של איראן הכינו את עצמם בשנים האחרונות להתמודדות עם מגוון איומים״. והמשיך, ״לאורך השנה אנו מבצעים תרגילים רבים באזור ומחוצה לו. אנו מכינים את עצמנו לכל מצב, ומנהיג המהפכה האסלאמית, המפקד העליון של הכוחות המזוינים, והמפקד הכללי של משמרות המהפכה תמיד מדגישים את הצורך במוכנות ועירנות מלאה להתמודדות עם מצבים רגילים או חריגים באזור. אחד המקרים הללו הוא המשחק של נתניהו באש ואנחנו אפילו תכננו אימונים שונים לכך״.

מפקד הכוח הימי של משמרות המהפכה אמר: ״לפני שמונה שנים בלבד, הטיל הטוב ביותר שהיה לנו אז היה טיל הרפון עם טווח של 40 ק״מ, אבל היום במשרד ההגנה מייצרים טילים בטווחים שונים, זה מראה את החזון שלנו לעתיד. כל כלי השיט בשימוש צבא איראן הם תוצרת איראנית כיום, פעם היינו מייבאים אותם. הכל תוצרת איראנית וזוהי גאוותנו אחרי שנים של סנקציות כלכליות קשות. אנחנו מציגים רק חלק מהיכולת הצבאית שלנו״. 

חיל הים של משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
חיל הים של משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

עוד אמר האדמירל תנגסירי כי ״השנה היא שנה מיוחדת, מכיוון שמצד אחד אנו עדים לפשעים שהציונים מבצעים בעזה, כלומר בפלסטין הגיבורה, ומצד שני אנו עדים לפשעי הציונים בלבנון, שכמובן גונו על ידי הקהילה הבינלאומית״. הוא תיאר את פיצוץ הזימוניות ומכשירי הקשר שמיוחסים לישראל כ״פשע״ ואמר כי ״אזרחים משתמשים במכשירי קשר או זימוניות, והישראלים ביצעו חבלה תעשייתית במכשירים אלה. אנחנו בהחלט לא מקבלים פעולות כאלה״.

הוא הוסיף: ״כשפרצה המלחמה באוקראינה, ראינו איך המערב התנהג והעולם לא ישב בשקט. אבל במדינה מוסלמית שמבוצעות נגדה פעולות בלתי אנושיות ופשעים בגלוי, אתם רואים שהמערב לא מגנה את זה ועמדותיהם לגבי פיצוץ הזימוניות הן רק מילוליות. עמדות כאלה אינן מספיקות ואין בהן תועלת, הם רק מגנים על הציונים. המערב תמיד מגן על הציונים, אפילו כשהם מבצעים פשע נורא כזה הם עדיין מגנים עליהם, בעוד שזה פשע נגד כל האנשים ולא רק קבוצה מסוימת. זה כלל אפילו רוכלים, סוחרים, נשים וילדים שהיו להם זימוניות. רבים מהם נהרגו או נפצעו קשה מהפיצוצים. מעשה כזה צריך להיחשב לפשע שעל כולם לגנות בחריפות ולהכיר את טבעם של הציונים יותר מבעבר״.

תנגסירי בירך את העם התימני, תיאר אותם כגיבורים ונלהבים ״אני מברך את כל הגיבורים הלוחמים ואת מנהיגם הרוחני, הן בתימן והן בתנועת חיזבאללה בלבנון, שהגנו על העם הפלסטיני בעזה נגד העוול שהם חווים. היום תימן עומדת על רגליה, כפי שחיזבאללה עשה בלבנון. התימנים היום מייצרים טילים שונים שמהירותם גדולה ממהירות הקול. האויבים [כלומר מדינות המערב, ב״ש] רוצים לשבור את כוחם של העם התימני העמיד והגיבור, אבל המומחים התימנים ייצרו טילים מתקדמים בטווחים שונים, ובעתיד נראה תעשיות מודרניות יותר מהם. לכן, זה לא קשור לאיראן״.

הוא אמר: ״ככל שהלחץ על התימנים גבר, הם יצרו תעשיות רבות ומתקדמות יותר. אבל האויבים מקשרים את הציוד והתעשיות האלה לאיראן ומעמידים פנים שאיראן נתנה את התעשיות האלה לתימנים, מה שמעיד על חולשת האויב. מטרתם היא לצייר את  תימן כחלשה, אבל כל הנשק והציוד הזה נבנה על ידי התימנים. כפי שאמר מנהיג המהפכה, במלחמה בין שתי מדינות מוסלמיות ניסינו לא לשפוך שמן למדורה ולהתמקד בסיוע״.