הפרשן הפוליטי של ערוץ "אל־חדת" הסעודי, סמיר סקאף, דיבר על המצב של חיזבאללה לאחר חיסולו של נסראללה ועל הקשיים של הלבנונים שנעקרו מבתיהם בעקבות התקיפות הישראליות: "לחיזבאללה יש ארסנל גדול של טילים אבל הוא לא יכול להשתמש בהם, לאחר חיסול מנהיגו חסן נסראללה ומנהיגי הצבא, והאבידות הכבדות שלו בפיצוצי הביפרים".

"מתבצעות כעת גיחות אינטנסיביות של כטב"מים ומטוסי סיור במרכז אזור הבקעא. בשעות הלילה היו גם גיחות של מטוסי קרב וביון. האנשים היו בפניקה, וניסו ליצור קשר ביניהם ואתנו כדי לברר מה קורה, על רקע המראות אליהן נחשפנו במהלך הלילה מהדאחיה. ישנו קושי רב מאוד. האנשים כאן לא יושבים במשך שעה או שעתיים בלי לשמוע רעש מטוס קרב או סיור", המשיך.

״מגן אנושי״: מיליון לבנונים התפנו מבתיהם בשבועיים האחרונים - זה סיפורו של אחד מהם
גיורא איילנד על התמרון הקרקעי בלבנון: "לנצל את המומנטום"

עוד אמר: "יש מקומות רבים הסמוכים לקו הגבול שהופצצו מאז שההסלמה החלה ומאז שחיזבאללה נכנס לעימות הזה ב־8 באוקטובר. עוד מעט תעבור שנה מאז. יש אזורים שהופצצו בצורה אינטנסיבית ושתושביהם נעקרו מהם. דיברנו אפילו בתחילת ההסלמה על כ-80,000 עקורים מהדרום שעברו לבקעא כאן או אפילו לביירות. מדובר שם על אזורים שהוחרבו בשל ההפצצה הכבדה או פונו לחלוטין מיושביהם בשל מיקומם המסוכן".

"אפילו האנשים שעוזבים מנסים תמיד לחזור ולבדוק את מצב בתיהם. כולם מדברים כאן על כך שהם רק מחכים שסבב ההסלמה הזה יירגע, כדי שנחזור לבתים שלנו, אפילו אם הם הרוסים, כי איננו יכולים לעזוב את האדמה שלנו", הוסיף סקאף.