"אלפים ממתינים בצפיפות ובמזג אוויר חורפי כבר מאמצע הלילה, ואנחנו לא יודעים מתי נוכל לחזור לארץ", סיפר היום (שני) בצהריים ד. שהגיע לפנות בוקר, לאחר מסע תלאות שנמשך שעות ארוכות מאומן באוקראינה לנמל התעופה הקטן בקאו ברומניה.

ד. יצא לפני שבוע עם שני חברים לאומן, כדי להיות שם בראש השנה, בדומה לעשרות אלפים נוספים. "יצאתי לפני שבוע בשעה 14:00 מהבית בנתניה לנמל התעופה בן גוריון ולאחר איחור של כחמש שעות בטיסה מהארץ, הגענו בלילה לנמל התעופה בקאו. 

משרד החוץ מנסה לפתור: אלפי מאמינים נתקלים בקשיים להגיע לאומן
למרות המסורת: המהלך הדיפלומטי של אוקראינה שיקשה על הבאים לאומן

"בגלל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, מטוסים רבים נחתו בבקאו", הוא סיפר. "לקחנו מונית לגבול עם אוקראינה ולאחר שלוש שעות נסיעה המתנו עוד כשעתיים במזג אוויר גשום וקר במעבר הגבול. היה תור הארוך והכל התנהל באיטיות".

לאחר המעבר לאוקראינה, הוא וחבריו לקחו מונית נוספת ובתום כחמש שעות נסיעה הגיעו ליעד – אומן. "הגענו מאוד עייפים לאומן אחרי מסע תלאות שנמשך כ-20 שעות", הוא ציין. ד. מספר עוד, כי באומן לא היו אירועים חריגים: "הייתה שם היערכות ואבטחה מוגברת", הוא הסביר. לאחר צאת השבת, הוא וחבריו פתחו את הטלפונים הסלולאריים ואז התברר שטיסתם בחזרה לארץ הוקדמה מיום שלישי ליום שני בבוקר.

"כבר בלילה יצאנו לבקאו ברומניה והגענו ביום ראשון בצהריים, לאחר כ-12 שעות של נסיעות והמתנה במעבר הגבול". הוא המשיך. "שכרנו בבקאו חדר כדי לנוח אחרי הנסיעה הקשה וביום ראשון לפנות בוקר נסענו במונית לנמל התעופה, אבל כ-300 מטרים לפני שדה התעופה, המשטרה הציבה מחסומים והתחלנו ללכת ברגל".

הוא מספר על שעות ארוכות של סיוט בסמיכות לנמל התעופה. "אמרו לנו שהטרמינל עמוס ואי אפשר להכניס לשם עוד נוסעים. החלו להגיע עוד ועוד בהסעות מאומן ונוצרו מחוץ לטרמינל תורים ארוכים במזג אוויר גשום. הצפיפות הייתה מאוד קשה. המתנו במשך כחמש שעות והדוחק היה בלתי נסבל", הוא מתאר את הסיוט שחווה.

"אחרי כחמש שעות כבר לא יכולנו להמשיך לעמוד בצפיפות הרבה והחלטנו לחזור לעיר, עד שנקבל הודעה מתי הטיסה שלנו אמורה לצאת. התברר שהטיסה שלנו שהייתה אמורה לצאת בבוקר לא יצאה. חזרנו בחזרה ואנחנו ממשיכים להמתין מחוץ לשדה התעופה בחוסר ודאות ולא יודעים מתי נוכל לחזור הביתה".