סופת מילטון, כרגע נמצאת בקטגוריה 4, מתקרבת במהירות לחופיה של פלורידה וצפויה להכות בחופי המדינה ביומיים הקרובים, כך מסר המרכז הלאומי להוריקנים היום (רביעי).

הוריקן ״מילטון״ מתואר כ״מסוכן במיוחד״, מלווה ברוחות מתמשכות במהירות מרבית של כמעט 250 קמ״ש ומהווה סכנה ממשית לחייהם של תושבי טמפה, סרסוטה ופורט מאיירס המאוכלסים בצפיפות. בנוסף לאלו, שכונות חוף ניצבות בפני גאות הרסנית, כך לפי הודעת המרכז.

ריקוד המכונה: צה"ל כותש את חיזבאללה - עכשיו נחשף מה הייתה תוכנית המגירה
חזר לאקסית: בצל המשבר עם ביידן - נתניהו שוחח עם טראמפ בטלפון

ראש עיריית טמפה, ג׳יין קסטור, מזהירה את התושבים המתגוררים בבתים חד-קומתיים שטרם התפנו כי ביתם ״יהפוך בסופו של דבר לארון מתים״. הגאות תכה ״באופן מיידי״ בתושבי פלורידה, במיוחד באזור טמפה וסביבותיה.

תוכנית הבוקר של רשת ABC, ״Good Morning America״, שידרה היום קטע ובו ראש העיר, ג׳יין קסטור,  מזהירה. אלו שטרם התפנו: ״אם אתם מתגוררים בבית חד-קומתי ואנו נחווה גאות של כ-4.5 מטרים, משמע שהמים יחדרו באופן מיידי, אין לאן ללכת. הבית שבו אתם נמצאים יהפוך בסופו של דבר לארון קבורה״.

סופת מילטון. קרדיט: CNN (צילום :CNN)

שדות התעופה בפלורידה השביתו טיסות על רקע הגעתו של הוריקן מילטון

התעבורה האווירית תהיה מוגבלת במהלך הוריקן מילטון. שדה התעופה הבינלאומי של טמפה השבית טיסות ביום שלישי בבוקר, ואילו שדה התעופה הבינלאומי סנט פיט-קלירווטר הסמוך נמצא באזור פינוי חובה ונסגר לאחר שהטיסה האחרונה המריאה ביום שלישי.

הוריקן מילטון צילום לווין  (צילום: רויטרס)
הוריקן מילטון צילום לווין (צילום: רויטרס)

שדה התעופה הבינלאומי של אורלנדו, שדה התעופה העמוס ביותר בפלורידה, ממוקם כ-135 ק״מ מזרחית לטמפה, והודיע כי ישבית את פעילותו ביום רביעי בבוקר. הטיסות האחרונות היוצאות בשלב זה מתוכננות לשעה 08:15 בבוקר, כשכל ההמראות שלאחר מכן מבוטלות.

התיעוד שהגיע לידי CNN מראה צוות המטוס של מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה האמריקאי, מטוס שזכה לכינוי ״מיס פיגי״, דרך הוריקן מילטון מעל מפרץ מקסיקו. הצוות הגיע למקום על מנת לאסוף נתונים חשובים לקראת הגעתו של הוריקן ״מילטון״ לפלורידה.