תושב לאס וגאס נעצר שלשום (שבת) בנקודת ביקורת בעיר קואצ׳לה שבקליפורניה, סמוך לעצרת בחירות של הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, זאת לאחר שניסה להיכנס לעצרת. המשטרה המקומית מצאה ברכבו של ום מילר בן ה-49 רובה ציד, אקדח טעון ומסמכים מזויפים. מילר נאשם בנשיאת נשק בלתי חוקית ומסמכים מזוייפים, כך נמסר ממשרד השריף במחוז ריברסייד.

שריף המחוז, צ׳אד ביאנקו, אמר כי טרם התבררו מניעיו של מילר, אך הוא ״מאמין״ כי שוטריו סיכלו ניסיון התנקשות שלישי בנשיא לשעבר, לאחר שמילר הצליח לחצות את נקודת הביקורת הראשונה עם רכבו עד שנעצר. עוד הוסיף שריף המחוז כי מילר הוזמן על ידי משתתף אחר בעצרת, ובו בזמן קיבל אישור להשתתף כעיתונאי.

הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בעצרת בחירות בבאטלר פנסילבניה, 5.10.24 (צילום: רויטרס)
הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בעצרת בחירות בבאטלר פנסילבניה, 5.10.24 (צילום: רויטרס)

לדברי השריף, החשוד ום מילר הגיע לנקודת הביקורת השנייה, כאשר שוטר הבחין בכך שלוחיות הרישוי שלו מזוייפות ומכוניתו מבולגנת, מה שהוביל לחקירתו. באמתחתו נמצאו שני כלי נשק לא רשומים, ״מספר קופסאות תחמושת ומספר תעודות זהות מזויפות, כולל דרכונים, תחת שמות שונים".

מילר נעצר כ-800 מטר מהכניסה לעצרת, לפני הגעתו של טראמפ למקום. השירות החשאי העריך כי ״האירוע לא השפיע על פעולות האבטחה והנשיא לשעבר טראמפ לא היה בסכנה כלשהי״, כך אמר מרטין אסטרדה, התובע הפדרלי של מרכז קליפורניה, בהצהרה. ״בעוד שלא בוצע מעצר פדרלי בשלב זה, החקירה עדיין נמשכת״. גורם אכיפת חוק פדרלי אמר לערוץ האמריקאי NBC news כי אין סימן לכך שהיה ניסיון להתנקש בחיי טראמפ.

״אנו מודים לרשויות אכיפת החוק על אבטחת אתר העצרת ועזרתם בהבטחת בטיחותו של הנשיא טראמפ״, אמר דובר מסע הבחירות של טראמפ, סטיבן צ׳אנג, בהצהרה ל-NBC News. ״אנו מודעים לדיווחי החדשות על המעצר וכרגע מנטרים את המצב ואוספים מידע נוסף״. טראמפ היה מושא לשני ניסיונות התנקשות בהפרש של חודשיים. 

ב-13 ביולי, יורה פגע באוזנו של טראמפ והרג אדם בעצרת בחירות בבאטלר, פנסילבניה. היורה נהרג. ב-15 בספטמבר במועדון הגולף הבינלאומי של טראמפ בווסט פאלם ביץ׳, פלורידה, לא רחוק מביתו, התגלה אדם החשוד כיורה פוטנציאלי מסתתר בשיחים.

כוחות משטרה אמריקאים בביתו לשעבר של הנשיא טראמפ (צילום: ג'ונתן דרייק, רויטרס)
כוחות משטרה אמריקאים בביתו לשעבר של הנשיא טראמפ (צילום: ג'ונתן דרייק, רויטרס)

שריף המחוז ביאנקו ציין כי לוחיות הרישוי המזוייפת, אי-רישום הרכב והמסמכים המזוייפים הם אינדיקציה לכך שמילר אולי משתייך לתנועת אזרחים ריבוניים אנטי-ממשלתית, תנועת שוליים ימנית קיצונית שהחברים בה מאמינים כי לממשל אין סמכות עליהם אלא אם כן הם מסכימים לכך. לפי הרישומים מילר שוחרר בערבות ואמור להופיע בבית המשפט בתיק הפרות הנשק בעיר אינדיו הסמוכה ב-2 בינואר.