נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן עדכן הלילה (רביעי, שעון ישראל) את הנהגת הקונגרס בנוגע להתפתחויות במזרח התיכון ולהכנות הצבאיות של ארה״ב בהתאם ל״מחויבות ארוכת השנים של אמריקה לביטחון ישראל״.

כוחות ארצות הברית יישארו באזור כדי לשרת אינטרסים לאומיים חשובים, כולל הגנה על אזרחים ורכוש אמריקאיים מפני התקפות מצד איראן ומיליציות המזוהות עם איראן, כתב הנשיא האמריקאי. ארצות הברית תמשיך לתמוך בהגנת ישראל, התחייבות ״איתנה״, הוסיף. ״בהקשר זה, הוריתי על פריסת מערכת הגנה מפני טילים בליסטיים וחיילים אמריקאים המסוגלים להפעיל אותה בישראל כדי להגן מפני התקפות טילים בליסטיות נוספות״, כתב ביידן.

שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, בהתאם לבקשת ביידן, הורה על שליחת סוללת THAAD וכ-100 חיילים לישראל בסוף השבוע. רכיבי הסוללה הראשוניים הגיעו אמש (שלישי) לישראל.

ארצות הברית סייעה לישראל להדוף את מתקפת הטילים הבליסטיים של איראן על ישראל ב-1 באוקטובר. ״ההצלחה המשותפת שלנו ב-1 באוקטובר כללה יירוט עשרות כלי נשק איראניים נכנסים לפני שיכלו לפגוע באזרחים בישראל״, כתב ביידן. כוחות ארה״ב גם הפילו רקטות במהלך ההתקפה האיראנית ב-13 באפריל, ההתקפה הישירה הראשונה אי פעם על ישראל משטח איראן. הנשיא גם עדכן את הנהגת הקונגרס על מיקום כוחות ארה״ב באזור, כולל הארכת זמן השהייה בים של קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים USS אברהם לינקולן.

״פרסנו גם משחתות נוספות, כולל כאלה בעלות יכולת הגנה מפני טילים בליסטיים; הצוללת המונחית טילים USS ג׳ורג׳יה, קבוצת המוכנות האמפיבית/יחידת החי״ר הימית של ה-USS וואספ, מספר טייסות קרב ותקיפה של מטוסי דור רביעי וחמישי כולל F-22, F-15E, ו-F-16, וכן מטוסי תקיפה A-10; וכוחות נוספים״, כתב ביידן.