קיץ אכזרי: סערה פוליטית פרצה בבריטניה לאחר שהתגלה כי שישה שרים בכירים, ביניהם מנהיג האופוזיציה קיר סטארמר, קיבלו כרטיסים חינם להופעתה של טיילור סוויפט בווימבלי. כך דווח ב"טיימס" הבריטי. זאת לאחר שפורסם תחקיר ב"גרדיאן" לפיו סטארמר ותשעה שרים בממשלה קיבלו טובות הנאה בשווי עשרות אלפי לירות שטרלינג גם מבכירים בפרמיירליג וממועדוני הכדורגל הבכירים במדינה.

על פי הדיווח, בין מקבלי הכרטיסים נמצאים גם ליסה ננדי, שרת התרבות; ווס סטריטינג, שר הבריאות; ברידג'ט פיליפסון, שרת החינוך; ודארן ג'ונס, מזכיר האוצר הראשי. שר הטכנולוגיה, פיטר קייל, הצטרף לרשימה לאחרונה כשהודה כי קיבל כרטיסים ואירוח בשווי 584 ליש"ט להופעה ב-15 באוגוסט.

הפרשה עוררה שאלות לגבי ניגוד עניינים אפשרי, במיוחד לאור העובדה שבכירים בממשלה, כולל שרת הפנים איבט קופר וראש עיריית לונדון סאדיק חאן, היו מעורבים בדיונים על הסדרי האבטחה של סוויפט. בעקבות זאת, הזמרת זכתה לליווי משטרתי מיוחד, שבדרך כלל שמור למשפחת המלוכה ופוליטיקאים בכירים.

קיר סטארמר (צילום: רויטרס)
קיר סטארמר (צילום: רויטרס)

פרט מעניין נוסף הוא שסטארמר קיבל עשרה כרטיסים חינם, אך נאלץ לשלם עבור חלקם בדיעבד. כמו כן, בנו של סו גריי, לשעבר ראש הצוות של ראש הממשלה, גם הוא קיבל כרטיסים להופעה.

נזכיר כי זו אינה הסערה הראשונה הנוגעת לזמרת, לאחר שהופעותיה בווינה בוטלו בשל חשש לפיגוע של דאעש. הרשויות המקומיות הדגישו כי ההחלטה התקבלה מטעמי בטיחות, לאחר שהתקבלו איומים ממוקדים. הזמרת התייחסה לביטול ההופעות בווינה דרך פוסט באינסטגרם, בו הודתה למעריצים על התמיכה אך ציינה כי מדובר בהחלטה קשה אך הכרחית, רק לאחר כחודש וחצי. עם זאת, התגובה שלה עוררה אכזבה בקרב מעריצים רבים, שהביעו תסכול על כך שלא נמסר מועד חלופי להופעות ושלקח לה זמן להגיב.

דובר ראש הממשלה הבריטי הכחיש כל ניגוד עניינים, וטען כי ההחלטות בנושא האבטחה התקבלו באופן עצמאי על ידי משטרת לונדון. עם זאת, הקוד המיניסטריאלי הבריטי קובע כי על השרים להימנע ממצבים שבהם עלול להיווצר ניגוד עניינים, או אפילו מראית עין של ניגוד כזה.

מדובר בפרשה נוספת, שכן כבר בספטמבר דווח כי ואהיד עלי, שכיהן בעבר כיו"ר "אסוס", מימן שירותי סטייליסט אישי עבור בני הזוג גם לאחר כניסתו של קיר סטארמר לתפקיד ראש הממשלה ביולי האחרון. החשד היא להפרת כללי הפרלמנט.

עם כן, הפרשה ממשיכה לעורר דיון ציבורי בבריטניה על היחסים בין פוליטיקאים לכוכבי בידור ובכירים בעולם הספורט, ועל השאלה האם קבלת מתנות יקרות ערך עלולה להשפיע על שיקול הדעת של נבחרי הציבור.