אחרי שחשבנו שראינו הכל וכבר לא נוכל להיות מופתעים מהתקשורת הזרה ברחבי העולם, מאמר הדעה של הגרדיאן הבריטי חצה כל גבול של היגיון כשקרא בכותרת: "ישראל היא מדינה פורעת חוק, צריכה להיות מודחת מהאו"ם".

כותב המאמר הוא מהדי חסן, עיתונאי פופולרי בריטי-אמריקני ממוצא הודי שנחשב לאחד מהקולות האנטי-ישראליים הבוטים ביותר בתקשורת המרכזית בבריטניה מאז השבעה באוקטובר.

אסופת השקרים וסילופי האמת הייתה ניכרת לאורך כל מאמר הדעה במטרה להוכיח את טענתו להדחת ישראל מהאו"ם. כשאת תחילתו, בחר חסן לפתוח כך: "במהלך השנה האחרונה, ישראל פתחה במתקפות על מספר מדינות ושטחים כבושים: רצועת עזה, הגדה המערבית, לבנון, סוריה, תימן ואיראן".

מאמר הדעה של חסן  (צילום: צילום מסך)
מאמר הדעה של חסן (צילום: צילום מסך)

מה שחסן שכח לציין בפתיח וכדאי שנזכיר: ישראל תקפה בעזה לאחר שחמאס פתח במתקפה חסרת תקדים על ישראל בשבעה באוקטובר, ישראל תקפה בלבנון לאחר שחיזבאללה בחר להצטרף למלחמה יום למחרת כ"תמיכה בעמנו הפלסטיני". והאמת הזו נכונה לכל זירה וזירה בה ישראל פעלה ועוד עתידה לפעול. 

לאחר מכן, טען חסן "אך מעבר למדינות ושטחים, ישראל גם תקפה ארגון אחד ספציפי בסדרת מתקפות רטוריות ואלימות חסרות תקדים - האו"ם". הוא קבע: "כולנו היינו עדים לכך שישראל, למעשה, הכריזה מלחמה על האו"ם".

אז, הגיע שלב ה"הוכחות" של חסן, שלב בו מנה מספר אירועים שלטענתו מצדיקים את הטענה שישראל הכריזה מלחמה על האו"ם ולכן יש להדיחה ממנו. הוא ציין את נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו באו"ם, בו גינה את האו"ם: "בזוי", "בית של חושך" ו-"ביצה של שנאת יהודים". 

חסן הזכיר גם את שר החוץ, ישראל כץ שלדבריו: "האשים באופן שקרי את מזכ"ל האו"ם" בכך שלא גינה את מתקפות איראן על ישראל, הכריז עליו כ-"אישיות בלתי רצויה בישראל והודיע כי הוא "אסר עליו להיכנס למדינה".

בהמשך ציין כי הכנסת הישראלית בתהליך של הגדרת סוכנות ותיקה של האו"ם, אונר"א, כ-"ארגון טרור". מבלי לציין ששבעה מעובדיה לקחו חלק פעיל בטבח ומבלי להזכיר שמתחמי אונר"א הפכו למקלטים של מחבלי חמאס בחסותם.  חסן לא שכח לציין "הצבא הישראלי תוקף כעת גם את כוחות השלום של האו"ם בדרום לבנון". אך כן שכח לציין מה נמצא במרחק מטרים ספורים מעמדות של יוניפי"ל. 

בסיום מאמרו שאל: אחרי כל זה אני לא מבין איך ישראל עדיין לא סולקה מהאו"ם וקרא להדחתה. לנו יש תשובה בשבילו, מצטטים את דבריו של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש על מתקפת חמאס: "לא התרחש בחלל ריק". גם כל המעשים של ישראל נגד האו"ם בהחלט לא קרו בוואקום, להם קדמו שורה של התבטאויות או יותר נכון חוסר התבטאויות באשר לפעולות הטרור הרבות מדיי שננקטו כנגד ישראל מאז השבעה באוקטובר ועד היום. 

חמאס פורצים את הגדר ב-7 באוקטובר (צילום: רויטרס)
חמאס פורצים את הגדר ב-7 באוקטובר (צילום: רויטרס)