עובדי נמל פיראוס שביוון קיימו הפגנה בערב חמישי כדי למנוע העברת מכולות הנושאות ציוד צבאי לנמל חיפה. על המכולות נכתב בגרפיטי ״רוצחים, צאו מהנמל״. השלטים שהניפו איגוד העובדים ENEDEP (איגוד עובדי הנמלים היווני) כללו סיסמאות כמו ״חופש לפלסטין״ ו-״נאט״ו רוצחים, העולם יודע״. 

האוניה, שעגנה בנמל פיראוס לטעינת מכולות שהגיעו מצפון מקדוניה, הייתה בדרכה לנמל חיפה הישראלי. בהפגנה השתתפו מרכז העבודה של פיראוס, איגוד המתכת של אטיקה ותעשיית בניית האוניות של יוון, איגוד נגרי האוניות, עובדים, צעירים וגופים מפיראוס, כאשר הסיסמה המובילה הייתה ״עובדי הנמל חותמים לכם, את ידינו בדם העמים הם לא מכתימים״.

ההודעה של איגוד ENEDEP

״היום אנו מממשים את מה שהחלטנו ביום רביעי באסיפה הכללית של איגוד ENEDEP. לא לאפשר העברת ציוד צבאי מנמל פיראוס להמשך רצח העם של העם הפלסטיני״ אמר מרקוס בקריס, נשיא איגוד ENEDEP ומרכז העבודה של פיראוס, בעדכון לעובדי COSCO במשמרת הלילה, שעמיתיהם לא מאפשרים טעינת המכולה.

״זה הרגע לזעוק בקול רם שלא נאפשר הפיכת נמל פיראוס לבסיס מלחמה. אנו דורשים עכשיו להפסיק כל מעורבות של ארצנו במלחמות. התנתקות מהתכניות האימפריאליסטיות והתחרות שלהם, שהופכים את ארצנו ונמל פיראוס למטרה לפעולות תגמול״, 

״בנמל שבו אנו נאבקים מדי יום עם האיגוד שלנו על אמצעי בריאות ובטיחות, אין מקום לתכניות המלחמתיות שלהם. בנמל שבו אנו נאבקים מדי יום לתנאי חיים ועבודה טובים יותר עבורנו וילדינו, אין מקום לטבח בין העמים. אולי ידיהן של כל הממשלות עד היום טבולות עמוק בדמם של אלפי אנשים בהסכמה ובהשתתפות של ארצנו בברית הזאבים של נאט״ו והאיחוד האירופי, אבל אנחנו למדנו לשמור אותן נקיות ולהושיט אותן לכל מי שזקוק. עם אגרופינו מורמים אנו נאבקים למען שלום העמים, כדי שהעמים יחיו באחווה. אין השתתפות של יוון במלחמה!״