מוחמד סאדג' מוטמדיהן, מונה השבוע לתפקיד מושל טהרן, כך דווח ב"איראן אינטרנשיונל", כלי תקשורת המזוהה עם האופוזיציה באיראנית ופועל מלונדון. בדיווח, האשים אותו כלי התקשורת ברצח העם האיראני, זאת כשהוא מציין כי הוא "אחד ממפרי זכויות האדם". 

בדיווח נכתב כי במהלך "מחאת החיג'אב", הורה מוטמדיהן לבצע ירי ישיר כלפי מפגינים איראנים. במהלך השנים, הוא שימש כמושל במספר מקומות נוספים במדינה, ביניהם עילם ודרום חוראסאן. 

כמו כן, לאחר נטישת ארצות הברית את אפגניסטן, היה מוטמדיהן הבכיר האיראני הראשון שהגיע למדינה, על מנת להיפגש עם גורמים מהטליבאן. בכלי התקשורת שמזוהה עם האופוזיציה באיראן, האשימו אותו כי היה מעורב במותם של לפחות 56 מפגינים.  "מספר עצורים מתו באופן חשוד, זמן קצר לאחר ששוחררו מהכלא", נכתב עוד בדיווח בהקשר של מושל טהרן החדש.

מוחמד סאדג' מוטמדיהן עם נשיא איראן לשעבר שנהרג (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מוחמד סאדג' מוטמדיהן עם נשיא איראן לשעבר שנהרג (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

המינוי של מי שמואשם בהרג של עשרות מפגינים, עשוי להוביל למחאות רבות במדינה, על רקע חוסר היציבות, שרבים סבורים כי המשטר מתמודד עמו במהלך התקופה האחרונה. זאת, על רקע הפגיעה הקשה ב"פרוקסי" שלה במזרח התיכון, וחוסר האמון הכבד כלפי גורמים רבים בתוכה, לאחר הפריצה המודיעינית שהתגלתה במדינה, בין היתר לאחר חיסולו של הטרוריסט הנייה, מי שעמד בראש החמאס.  

כזכור, מותה של אישה איראנית לאחר שהסתובבה ברחוב ללא חיג'אב, הצית את המחאה הגדולה שאירעה במדינה בשנת 2022. במהלך המחאות, יצאו המונים לרחובות, ודרשו את החלפת המשטר של משמרות המהפכה. במהלך חודשי המחאה,  ב"איראן אינטרנשיונל" נהגו לפרסם תיעודים רבים מההפגנות נגד המשטר, שבראשו עומד המנהיג העליון של איראן, הטרוריסט עלי חמינאי.