בחירות ארצות הברית הולכות וקרבות, ובתוך שלל הסוגיות והאתגרים שעומדים בפני אמריקה מצטרפת ומשתחלת גם סוגיית המלחמה בין ישראל לחמאס. במאמר דעה שכתבה שילה נזריאן, מנתחת פלסטית ואושיית טלוויזיה ממוצא איראני, בעיתון הג'רוזלם פוסט, הסבירה מדוע הבחירה בקמלה האריס היא סכנה לישראל שתוביל לאי השגת מטרות המלחמה.

יתפוצץ למשמרות המהפכה בפרצוף? המינוי החדש שמעורר סערה באיראן
המענה לאיום האיראני: הכטב"ם החדש שעשוי לשנות את כללי המשחק

"לאחרונה שלח ממשל ביידן-האריס מכתב לשר הביטחון יואב גלנט המורה לגורמים רשמיים לטפל ב"מצב ההומניטרי" בעזה או להסתכן באובדן סיוע צבאי אמריקאי מרכזי", פתחה נזריאן את מאמר הדעה.

"המכתב, שנחתם על ידי שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין, מצטט את 'דאגתם העמוקה' מהתנאים בצפון עזה, שם משאיות המביאות סיוע הומניטרי 'מתעכבות בנקודות המעבר' וכמות הסיוע שעוברת שם ירדה ביותר מ-50 אחוז", היא ציינה. 

נזריאן ממשיכה לפרט כי ממשל ביידן-האריס סיפר רשימה של צעדים קונקרטיים כדי להמריץ את הסיוע ההומניטרי עוד יותר, וטוענת כי העיתוי שבו בא המכתב הנ''ל "לא יכול להיות מרגיז יותר".

בעוד ישראל נלחמת מול שבע חזיתות, האיום למניעת סיוע צבאי קריטי בזמן מלחמה מסוכן שכזה נראה עבור נזריאן כ"לא רק קלוש ובוטה, אלא גם אמצעי קצר רואי שיאריך בהכרח את המלחמה", זאת בייחוד לאחר חיסולו של יחיא סינוואר.

בהמשך היא מאריכה אודות מה שהיא מכנה "הגישה הפתטית של ממשל ביידן למזרח התיכון". נזריאן טוענת כי כל אדם ממוצע שמתבונן בסיטואציה מבין כי חמאס נושאת באחריות משמעותית באשר לסיוע ההומניטרי החסר או המשאיות שלא עוברות ברצועה. אליבא דנזריאן, האילוץ שנכפה על ישראל לספק עוד סיוע רק נותן לחמאס עוד "תמיכת חיים". 

בקשה זו של הבית הלבן להזניק עוד סיוע לעזה איננה חדשה, מתזכרת נזריאן את קוראיה, ונמשך כבר מזה מספר חודשים. זאת בנוסף לעיכוב ממשל ביידן-האריס את כניסת ישראל לרפיח, שם נמצאו כזכור ששת בני הערובה שנרצחו במנהרות התת קרקעיות, שהתבררו לאחר מכן כמקום שבו מצא סינוואר את מותו. אותו עיכוב הותנה באיום מניעת סיוע ומשלוחי נשק במידה וישראל תחליט להפר אותו. 

"מאמצם של הדמוקרטים להשיג קולות בדירבורן ומישיגן, שנחשבות לבעלות רוב ערבי, רק הפריעו למאמץ המלחמתי הישראלי, האריך את המלחמה כולה ויצר עוד הרג וחוסר יציבות, שהאשמה והאחריות עליהם הוטלה על ישראל", מוסיפה נזריאן. 

בסיום המאמר טענה כי "אין שום דבר, כולל מתקפת הטילים הגדולה ביותר בהיסטוריה שחלה לפני שבועיים, שיאלץ את הדמוקרטים לנקוט עמדה חזקה יותר כלפי איראן". 

נזריאן הוסיפה כי מתחת לממשל האמריקאי הנוכחי מסתתר רקורד של הגבלות, התערבות ופגיעה מוחלטת ביכולותיה של ישראל, המאפשר את המשך מימונם של הנציגים המשגרים רקטות לישראל מדי יום ביומו.

"המפלגה הדמוקרטית מעוניינת יותר לפנות לקבוצת מצביעי הפרו-חמאס שלה על ידי גינוי פומבי של ישראל", כתבה נזריאן ואמרה כי אין מדובר באורח מקרי בכך שהאיום הדמוקרטי האחרון נגד ישראל הגיע שבועות מספר לפני הבחירות המכריעות בארה"ב, וכי על כלל המצביעים לשים לב לכך ולקחת את העיתוי הנ''ל בחשבון.