גורם ישראלי בכיר ששוחח עם עיתון הוושינגטון פוסט אמר הלילה (שבת) כי התקיפה על איראן תוכננה באופן כזה שיאפשר לטהרן לשבור את מעגל התוקפנות המסלים בתקופה האחרונה. "המטרה הייתה לצמצם פגיעות בנפש, ולגרום לנזק שיאפשר לאיראן להכחיש ולהכיל את האירוע".

לדברי הבכיר, בנק המטרות שנבחר לתקיפה הלילית דומה בהרכבו לתגובה הישראלית למתקפה האיראנית בחודש אפריל – אך בהיקף רחב יותר. בד בבד, גורמים איראנים אמרו לרשת סקיי ניוז עראביה, כי איראן העבירה מסר לישראל - באמצעות מדינה שלישית - כי תימנע מתגובה לתקיפת הלילית.

ישראל תקפה הלילה באיראן בשלושה גלים. בסביבות השעה 2:00 בלילה מטוסי חיל האוויר תקפו יעדים שונים באיראן. שם המבצע שנבחר - ״ימי תשובה״. לאחר כארבע שעות מטוסי חיל האוויר חזרו בשלום לישראל והמצבע הסתיים בהצלחה. חיל האוויר יצא כאמור למבצע מורכב שכלל עשרות מטוסים - מטוסי קרב, מודיעין, תדלוק ומערך חילוץ. 

התקיפה באיראן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התקיפה באיראן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לאחר שבישראל הודיעו על סיום המבצע, באיראן טענו שהם הצליחו לסכל את ההתקפה שכוונה לטהראן ולשני מחוזות נוספים - חוזסתאן ועילם - אך במקביל הודו כי נגרם נזק ״מוגבל״ בכמה אתרים.

דובר צה"ל דניאל הגרי עדכן את התקשורת הזרה כי "ביצענו תקיפות ממוקדות ומדויקות לעבר מטרות צבאיות באיראן, וסיכלנו איומים מיידיים על מדינת ישראל", הגרי גם הזהיר את המשטר בטהרן וציין: "אם המשטר באיראן יעשה את הטעות ויפתח בסבב חדש של הסלמה, נהיה מחויבים להגיב".