מייסד ענקית המסחר המקוון אמזון ובעלי העיתון וושינגטון פוסט, המיליארדר ג'ף בזוס, עורר סערה כשאסר על פרסום מאמר התומך במועמדותה של סגנית הנשיא, קמלה האריס, לתפקיד נשיאת ארצות הברית, למרות שהבעת תמיכה במועמד לנשיאות היא מנהג מוכר בתקשורת האמריקאית. 

קמלה האריס באירוע קמפיין הבחירות לנשיאות (צילום: רויטרס)
קמלה האריס באירוע קמפיין הבחירות לנשיאות (צילום: רויטרס)

המשבר הוביל לטלטלה במערכת העיתון, כאשר העורך הראשי רוברט קגן הכריז על פרישתו. במקביל לכך, בכירים נוספים שוקלים להתפטר במחאה. אחד מהם התבטא בחריפות: "אם אין לך את הביצים בשביל להחזיק עיתון, אל תחזיק עיתון".

הוושינגטון פוסט, שנמנע מפרסום תמיכה רק פעם אחת ב-1988, הודיע בצעד חריג: "הוושינגטון פוסט לא יפרסם הצהרת תמיכה במועמד מסוים לנשיאות ארצות הברית בבחירות הקרובות, כמו גם בשום מערכת בחירות עתידית. אנחנו חוזרים לשורשים שלנו בכך שנמענו מאימוץ מועמד כזה או אחר בבחירות לנשיאות".

הוושינגטון פוסט (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst/File Photo)
הוושינגטון פוסט (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst/File Photo)

הטלטלה לא פסחה גם על עיתון הלוס אנג'לס טיימס, שם עזבו שלושה עיתונאים, כולל עורך מדור הדעות, במחאה על החלטה דומה של הבעלים, פטריק סון-שיונג. "אין לי שום חרטות. למעשה, אני חושב שזו הייתה בדיוק ההחלטה הנכונה", אמר הבעלים בראיון. בחירת מועמד אחד רק תחריף את השסעים העמוקים ממילא במדינה, כך לדבריו.

חברי המערכת בלוס אנג'לס טיימס מחו על כך שההחלטה לא עולה בקנה אחד עם התקדימים האחרונים של העיתון, שבחר מועמד לנשיאות בכל מערכת בחירות מאז 2008 ואף הביע בעבר התנגדות למועמדותו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ.