בצל התקיפה הישראלית באיראן והדיווחים הסותרים על היקף הנזק, מרכז חקירת הפשיעה המאורגנת של משמרות המהפכה פרסם היום (שבת) אזהרה חריפה לאזרחים. בהודעה נאמר כי העברת תמונות או מידע לכלי תקשורת זרים תיחשב לעבירה פלילית שדינה עד עשר שנות מאסר.

על פי ההודעה, כל העברת מידע לגורמי תקשורת המוגדרים כ"עוינים" או כאלה הקשורים לישראל, תיחשב להפרה של חוק המאבק בפעילות עוינת. האיסור החמור מגיע בעיתוי רגיש במיוחד, כאשר הרשויות באיראן מנסות לשלוט בנרטיב סביב התקיפה הישראלית ולהגביל את זרימת המידע על היקף הנזק האמיתי שנגרם למתקנים צבאיים במדינה.

התקיפה באיראן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התקיפה באיראן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בהודעת משמרות המהפכה צוין במפורש כי על פי סעיפים 6 ו-8 לחוק המאבק בפעילות עוינת וסעיף 508 לחוק העונשין האיראני, כל שיתוף פעולה עם "מדינות עוינות" ייענש בחומרה. העונש הצפוי נע בין שנת מאסר אחת לעשר שנים, אלא אם המואשם יוגדר כ"לוחם" - הגדרה שעלולה להוביל לעונש חמור יותר.

האיסור החמור מגיע בזמן שאיראן מנסה לצמצם את הדיווחים על תוצאות התקיפה. בכירים איראנים נמנעו עד כה ממסירת הצהרות רשמיות לתקשורת, וסגן הנשיא מוחמד רזא עארף הסתפק בכתיבה ברשתות החברתיות כי "עוצמתה של איראן משפילה את אויבי המולדת". הגרסה האיראנית לתקיפה השתנתה מספר פעמים: תחילה טענה מחלקת ההגנה האווירית כי "ישראל תקפה כמה מרכזים צבאיים", ובהמשך הודיעה כי מערכת ההגנה האווירית שלה "התעמתה בהצלחה" עם התקיפה, תוך שנגרם "נזק מינימלי". רק שעות לאחר התקיפה, סביב השעה 11:00, הודה צבא איראן כי שניים מחייליו נהרגו.

סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה כי "הטענה הישראלית שהותקפו 20 מקומות לא מציאותית והיא חלק מלוחמה פסיכולוגית". הסוכנות אף טענה כי "אף מרכז צבאי של משמרות המהפכה לא הותקף", והכחישה דיווחים על פגיעה בבית הזיקוק בטהרן. על פי דיווח בוושינגטון פוסט, ישראל תכננה מראש את התקיפה באופן שיאפשר לאיראן להכחיש את היקף הנזק. בתקשורת האיראנית מקפידים להראות שהשגרה נמשכת בערים השונות, במיוחד בבירה טהרן, וסביב השעה 08:00 הודיעה איראן על פתיחה מחודשת של המרחב האווירי שלה.