הציבור האיראני שרוי באי וודאות מאז המתקפה האווירית הישראלית, במהלכה הותקפו לפחות 20 יעדים צבאיים באיראן. כעת תושבי איראן תוהים האם המתקפה האחרונה אכן תהיה האחרונה במה שנראה כמו סדרת תגובות אינסופיות בין ישראל לאיראן.

תושבים רבים מביעים תחושות אמביוולנטיות, חלקם מביעים תקווה לחזרה מהירה לשגרה וחלקם חוששים מפני העתיד לבוא.
״בעבודה כולם דיברו על המתקפה״, סיפר סוהיל, מהנדס בן 37 מאספהאן והוסיף כי חלק מחבריו רואים תקווה מסוימת בכך שישראל תקפה בעיקר יעדים צבאיים. ״יש תחושה שאולי המצב ישוב להיות נורמלי בקרוב״ אמר בראיון טלפוני לעיתון האמריקאי ״הניו יורק טיימס״. ״אבל כרגע האווירה לא נורמלית. אנשים מרגישים דברים שונים – חלקם מודאגים, חלקם אדישים, ויש גם כאלה שמחים, כי הם מאמינים שהתקפות ישראל יבלמו את קצת השלטון״.

הומאן, תושב טהרן סיפר לאחר המתקפה ״עבדתי משמרת לילה, שמענו את קולות הפיצוצים, הקולות הדהדו בשמי טהרן - רעש נוראי ומבהיל״. עוד אמר הומאן לכלי התקשורת ״מידל איסט איי״ המזוהה עם קטר וטורקיה כי הוא חושש מכך שאיראן תגרר למלחמה רחבת ההיקף במזרח התיכון ״מה שמדאיג זה הפחד. למה שנחיה לא בשלום? למה שנחיה לא בשלווה? בשקט?״

מריאם נראגי, עיתונאית מטהרן, סיפרה ששמעה ״קולות פיצוצים״ מביתה. תושבת נוספת מטהרן, הורי, אם לשניים מטהרן, סיפרה כי בילתה את הלילה בהרגעת ילדיה המפוחדים, בעוד בעלה עוקב בדריכות אחר השידורים מחו״ל ובנכתב ברשתות החברתיות, בהיעדר מידע מהימן בתקשורת המקומית.

״התעוררנו לקול פיצוצים שנשמעו קרובים מאוד״, אמר ישאר סולטאני, עיתונאי נוסף מטהרן ל״ניו יורק טיימס״. ״ראיתי אורות חזקים בשמים״.

טהרן וכלי התקשורת המקומיים המעיטו בערכה של המתקפה הישראלית והדגישו כי נזק אכן נגרם אך היה ״מועט״ וכמעט לא הורגש, מערכות ההגנה האוויריות האיראניות התמודדו עם המתקפה בהצלחה, הודיעו השלטונות זמן קצר לאחר תחילת המבצע הישראלי על אדמת איראן. משרד החוץ האיראני הודיע בבוקר למחרת כי לאיראן ״הזכות והחובה״ להגן על עצמה, בלי לפרט כיצד.

דיווחים בכלי תקשורת בינלאומיים דיווחו על מתקפות ״מדוייקות״ של חיל האוויר הישראלי, שמתמקדות במתקנים צבאיים בלבד ונמנעים מלתקוף אתרי גרעין או אתרים הקשורים לתעשיית הנפט האיראנית. שידורי הטלוויזיה הממלכתית בטהרן הראו לקהל הצופים המקומי הרחב את השגרה היומיומית, את שאון הרחובות וצפירות הרכבים, יום רגיל ככל הימים.

רבים באיראן ניסו להמשיך בשגרת יומם, תוך תקווה שהימנעות ממלחמה בין ירושלים לטהרן עדיין אפשרית. שאדי, תושבת בת 41 מטהרן אמרה לעיתון ״הניו יורק טיימס״ שלא שמעה את הפיצוצים במהלך הלילה. ״אנחנו, תושבי איראן, קורבנות של כל המשחקים הפוליטיים האלה״, היא סיפרה. ״חווינו כל כך הרבה עד שכולנו הפכנו איכשהו לאדישים״.