מתח שורר בשורות חיזבאללה, עם דיווחים רבים על עריקות ובריחת חיילי מחבלי הארגון מחזית הדרום, שם מתנהלים קרבות עזים עם צה"ל. בעוד תגבורות ממשיכות להגיע, נחשף סדק באחדות הארגון, כתוצאה מאבדות רבות. תופעת העריקה, שעשויה להתפשט לאזורים נוספים, חושפת חולשה חדשה המאיימת על המבנה הארגוני של חיזבאללה.

מקורות המעורים בנושא אמרו לאתר "אילאף" הסעודי כי מאז שישראל השיקה את מבצע "חיצי הצפון", חיזבאללה שולח תגבורות לדרום בקבוצות קטנות, תוך התמקדות בכוח אדם איכותי להתמודדות עם פעילות קרקעית, במטרה לגשר על הפערים בכוחות שנוצרו מהמהלומות שספג, פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בספטמבר האחרון, שהוציאו אלפים מאנשיו משירות. 

חיזבאללה (צילום: רויטרס)
חיזבאללה (צילום: רויטרס)

במקביל, חשפו המקורות כי יחידות שונות בחזית הדרום חוות תופעה של עריקה, הבאה לידי ביטוי בצורות שונות, בין אם בהתחמקות חלק מהלוחמים מהעמדות אליהן הוצבו או אי התייצבותם לאחר שנקראו. כמו כן, חלק מאנשי הארגון עזבו עם בני משפחותיהם את דרום לבנון, וחלקם עברו לשטח הסורי. נראה כי הסיבה המרכזית לעריקות היא החשש לשלומם ולבני משפחותיהם.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

המקורות אישרו כי הפערים ביכולת היחידות לתקשר עם הלוחמים, זאת בשל מתקפת הביפרים, מקלים על תהליך העריקה. התופעה נפוצה במיוחד בחזית הדרום, אך היא עשויה להתרחב באופן טבעי לאזורים אחרים.

חיזבאללה לא מסוגל כעת לרסן את התופעה, והחולשה של הארגון בתקופה האחרונה מונעת ממנו לפקח על הגיוס, כפי שתוכנן בעבר, דבר עליו התאמן חיזבאללה בשנים האחרונות, כאשר ערך תרגילי גיוס והעצמת כוחות באזורים שונים.