דאג אמהוף, הג׳נטלמן השני של ארה״ב ובן זוגה של סגנית הנשיא, קמלה האריס ויהודי-אמריקאי, צפוי לשאת נאום במדינה המתנדנדת פנסילבניה יום לאחר ציון שש שנים לטבח בבית הכנסת ״עץ חיים״ בפיטסבורג, בו נרצחו 11 מתפללים במתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר שהתרחשה בהיסטוריה האמריקאית.

אמהוף ידגיש את חשיבות הקול היהודי במערכת הבחירות הנוכחית ואת הסכנה שבבחירה מחודשת בנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. הוא צפוי בנאומו להזכיר כי טראמפ משתמש באופן שיטתי במוטיבים אנטישמיים במסע הבחירות שלו וכהונה שנייה תספק לו את ההזדמנת לצבור כוח בלתי מוגבל.

 דאג אמהוף, בן זוגה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס (צילום: רויטרס)
דאג אמהוף, בן זוגה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס (צילום: רויטרס)

אמהוף צפוי לומר בנאומו בפיטסבורג: ״ישנה שריפה בארץ הזאת, או שנשפוך עליה מים או שנוסיף לה שמן״, כך על פי גורם בקמפיין ששוחח עם כלי התקשורת היהודי-אמריקאי ״Forward״. מדובר בנאום הישיר והחד ביותר של אמהוף בנושא זה, כשהוא משמש נציג מרכזי מטעם קמפיין האריס בקרב הקהילה היהודית בבחירות הנוכחיות: ״בכל פעם שכאוס ואכזריות מקבלים אור ירוק, שנאת היהודים לא מאחרת להגיע״, יאמר אמהוף ויכנה את טראמפ: ״סוכן של כאוס ואכזריות״.

נאומו של אמהוף יזכיר גם את האמירות השערורייתיות המיוחסות לטראמפ, אותן ציטט ראש הסגל שלו לשעבר ג׳ון קלי, לפיה: ״היטלר עשה כמה דברים טובים״, וכן את נטייתו של טראמפ להאשים את הקהילה היהודית הדמוקרטית ולהעליב אותם, טראמפ אמר כבר מספר פעמים בעבר כי יהודים שלא מצביעים לו: ״צריכים להיבדק בראשם״.

אמהוף יספר גם על החיבור האישי שלו ליהדות ועל קשריה העמוקים של האריס עם הקהילה היהודית: ״אני מכיר את נשמתה״, יעיד אמהוף על אשתו: ״היא חשה את מה שאתם ואני ויהודים בכל רחבי אמריקה חשים היום״.

בשבוע שעבר, בעצרת בפנסילבניה, מתח אמהוף ביקורת חריפה על תמיכתם של יהודים בטראמפ וציין כי טראמפ השתמש במוטיבים אנטישמיים ופגש ב-2022 עם מכחיש השואה ניק פואנטס: ״הוא מעודד אנטישמיות בכל מקום אליו הוא הולך״, אמר אמהוף: ״לא אכפת לו מאיתנו״.