"אין שום בעיה של צנזורה מצד יוטיוב", כך הבהיר אמש (שני) ג'ו רוגן בעקבות גל האשמות שהציף את הרשת. המחלוקת התעוררה לאחר שהראיון המדובר עם דונלד טראמפ, שצבר 36 מיליון צפיות תוך ימים ספורים, לא הופיע בעמוד ה"טרנדינג" של יוטיוב וסומן כ"לא רשום" כך שלא היה ניתן למצוא אותו דרך החיפוש באתר - כך דווח ב"ניוזוויק".

רוגן פרסם הבהרה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר): "היה אמור להיות סנכרון בין העלאת התוכן לספוטיפיי וליוטיוב, אבל הייתה תקלה במערכת של ספוטיפיי. לכן הסרנו זמנית את הרישום ביוטיוב עד לתיקון התקלה. הכל אמור להיות תקין כעת".

ג'ו רוגן (צילום: צילום מסך)
ג'ו רוגן (צילום: צילום מסך)

למרות ההבהרה, תומכי טראמפ ממשיכים להעלות תהיות לגבי מדיניות יוטיוב. הם מצביעים על העובדה שלמרות הצפיות חסרות התקדים, הראיון בן שלוש השעות לא זכה למקום בדף ה"טרנדינג" של הפלטפורמה - מיקום שלטענת יוטיוב נקבע על פי קריטריונים מקצועיים ודורש אישור של צוות ייעודי.

על פי מדיניות יוטיוב, תכנים פוליטיים יכולים להופיע במדור ה"טרנדינג", אך הם נבחנים בקפידה למניעת הפצת מידע מוטעה. החברה מפעילה מערכת סינון קפדנית במיוחד בכל הנוגע לתכנים הקשורים לבחירות. נכון לכתיבת שורות אלה, לא התקבלה תגובה רשמית מיוטיוב בנוגע להחלטה שלא לכלול את הראיון במדור ה"טרנדינג".

בראיון עצמו, שהתנהל באווירה ידידותית להפתעת רבים - במיוחד לאור הצהרתו של רוגן לפני שנתיים כי טראמפ מהווה "איום קיומי על הדמוקרטיה" - דנו השניים במגוון נושאים. בין היתר, חזר טראמפ על טענותיו בנוגע להונאת בחירות, שיתף בתובנות על חייזרים, והביע חרטה על מינויים "לא נאמנים" בקבינט הראשון שלו. ייתכן כי השיח עצמו השפיע על החלטת יוטיוב במיקומו של הפודקאסט.

הראיון, שהתקיים 11 ימים בלבד לפני הבחירות, מדגיש את כוחו העצום של רוגן בתקשורת האמריקאית. הפודקאסט שלו מוביל בספוטיפיי עם יותר מ-14 מיליון עוקבים - פי שלושה מהמתחרה הקרוב ביותר. ביוטיוב, ערוץ התוכן שלו מונה כמעט 18 מיליון מנויים. רוגן ידוע כאחד שעוסק בנושאים שנויים במחלוקת, שכן בתקופת הקורונה הביא מידע שמכחיש את המגיפה ומתנגד לחיסונים - ובעקבות כך פרצה מחאה של אמנים, ביניהם גם ניל יאנג, שביקשו להסיר את הפודקאסט מספוטיפיי - אך ללא הצלחה.

באשר לסערה הנוכחית, החברות המעורבות - יוטיוב וספוטיפיי - טרם הגיבו לפניית "ניוזוויק" בנושא.