בהמשך לסנקציות הנרחבות המופעלות על איראן, חברת גוגל הודיעה היום (חמישי) כי הסירה מספר בלוגים וחשבונות יוטיוב המקושרים לרפובליקה האסלאמית. החברה הודיעה כי היא זיהתה 39 ערוצים הקשורים לרשת השידור האיראנית, וכן שישה בלוגים ו-13 חשבונות גוגל הקשורים לאיראן וכן מופעלים על ידי "שחקנים בחסות המדינה", אותם הסירה.
"החקירות שלנו בנושאים האלו נמשכות ואנו נמשיך לשתף את הממצאים שלנו עם גורמי אכיפת חוק וגופים ממשלתיים רלוונטיים אחרים בארה"ב ובמקומות אחרים", אמרה גוגל בפרסום. כזכור, מוקדם יותר השבוע הסירו חברת פייסבוק וטוויטר מאות חשבונות הקשורות לתעמולה האיראנית. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג פרסם ביום רביעי האחרון שלו פוסט, ובו הוא כתב כי "אותר קמפיין משולב של גורמים מאיראן ורוסיה, שמטרתו הייתה לנסות ולהשפיע על בחירות אמצע הקדנציה. אחד ממוקדי האחריות הגדולים ביותר שלנו כחברה, הוא לוודא שאנשים בטוחים בעת השימוש בשירותים שלנו, ולמנוע מצב שבו הם מנוצלים לרעה. מערכות האבטחה שלנו תמיד התמקדו בלמנוע איומי סייבר ופרצות אבטחה שונות", הסביר בפתח דבריו במסיבת עיתונאים, "עם זאת, החל משנת 2016 זיהינו סוג נוסף של איומים - רשתות של חשבונות מזויפים, המפיצים מידע שגוי שמטרתו לפלג".
לדבריו, מאז התגלית, המאמצים מתרכזים כעת בנושא הזה, לצד זיהוי ואיתור של קמפיינים שכאלו. "בחודשים האחרונים, מערכות הבינה המלאכותית שלנו איתרו וכך הצלחנו להסיר תכנים וחשבונות מזויפים", ציין המנכ"ל, "איתרנו והסרנו למעלה מ-650 חשבונות, דפים וקבוצות בפייסבוק ובאינסטגרם שהגיעו ממספר מדינות, בהן רוסיה, מקסיקו וברזיל". הוא הסביר כי "הם היו חלק מרשת שסיפקה בין היתר מידע שקרי לאנשים. אנחנו אוסרים על מדיניות שכזו, שכן אנשים צריכים להישאר אותנטיים כל עוד הם משתמשים בפייסבוק".
צוקרברג אמר כי "בדיקות של הנושא עדיין נמשכות, אך על בסיס המידע שברשותנו אנחנו מאמינים כי מדובר בשני קמפיינים שונים". הוא הסביר: "מקורו של הקמפיין הראשון הוא מאיראן והוא קשור בין היתר למספר כלי תקשורת השייכים לממשל. הקמפיין השני קשור לגורמי מודיעין בצבא הרוסי". לדבריו, המעקב והטיפול נמשכו מזה מספר חודשים כאשר ניסו לשלב בין הסרת הגורמים הרעים לבין שיפור האלגוריתם שמתריע בפניהם.
לדבריו, מאז התגלית, המאמצים מתרכזים כעת בנושא הזה, לצד זיהוי ואיתור של קמפיינים שכאלו. "בחודשים האחרונים, מערכות הבינה המלאכותית שלנו איתרו וכך הצלחנו להסיר תכנים וחשבונות מזויפים", ציין המנכ"ל, "איתרנו והסרנו למעלה מ-650 חשבונות, דפים וקבוצות בפייסבוק ובאינסטגרם שהגיעו ממספר מדינות, בהן רוסיה, מקסיקו וברזיל". הוא הסביר כי "הם היו חלק מרשת שסיפקה בין היתר מידע שקרי לאנשים. אנחנו אוסרים על מדיניות שכזו, שכן אנשים צריכים להישאר אותנטיים כל עוד הם משתמשים בפייסבוק".
צוקרברג אמר כי "בדיקות של הנושא עדיין נמשכות, אך על בסיס המידע שברשותנו אנחנו מאמינים כי מדובר בשני קמפיינים שונים". הוא הסביר: "מקורו של הקמפיין הראשון הוא מאיראן והוא קשור בין היתר למספר כלי תקשורת השייכים לממשל. הקמפיין השני קשור לגורמי מודיעין בצבא הרוסי". לדבריו, המעקב והטיפול נמשכו מזה מספר חודשים כאשר ניסו לשלב בין הסרת הגורמים הרעים לבין שיפור האלגוריתם שמתריע בפניהם.