הקרמלין הודיע היום (חמישי) כי טקס החתימה על סיפוחם לרוסיה של המחוזות "הבדלניים" באוקראינה יתרחש מחר. על פי ההודעה, נשיא רוסיה ולדמיר פוטין צפוי לשאת דברים. 

שבוע דרמטי ברוסיה: מתי צפוי הסיפוח ומי אחראי לדליפת הגז?  

כזכור, משרד ההגנה הבריטי העריך כי טקס החתימה יתקיים ביום שישי. "במוסקבה מקווים כמעט בוודאות שכל הודעת הצטרפות תיראה כהצדקה למבצע הצבאי המיוחד ותגבש את התמיכה הפטריוטית בסכסוך", נטען בדוח, "שאיפה זו לסיפוח תתערער ככל הנראה את המודעות המקומית הגוברת ברוסיה לכישלונות האחרונים של פוטין בשדה הקרב, ואי נחת וזעם ציבורי רב בנוגע לגיוס החלקי לצבא שהוכרז בשבוע שעבר".

 רוסיה קיימה "משאלי עם" באזורים שנכבשו בו האזרחים נאלצו להכריע בשאלה האם השטחים יסופחו לפדרציה הרוסית. במסגרת המשאל מנסה מוסקבה לתת תוקף רשמי לאזורים הנמצאים בשליטתה. על פי העדויות בשטח, במקרים מסוימים הגיעו קבוצות של חיילים חמושים ברובי קלצ'ניקוב לבנייני המגורים והכריחו אזרחים למלא פתקי הצבעה. "הם פורצים לדלתות של אלו שלא פותחים אותן, ודורשים מהאנשים לצאת החוצה ולהצביע בעד הסיפוח לרוסיה", מסרה ראש המנהל הצבאי בעיר חרסון.

עוד הוסיפה כי על מנת להימנע מהצבעה, האזרחים מנסים להעמיד פנים שאינם בביתם, או עוזבים לתקופות קצובות את מקום מגוריהם. "כולם מפוחדים", ציינה. שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, הפציר היום באיחוד האירופי להטיל סנקציות כלכליות על רוסיה, זאת בכדי להעניש אותה על עריכת הצבעות סיפוח השטחים באזורים הכבושים.

ההכנות בכיכר האדומה במוסקבה:

"אופי העימות השתנה": פגיעה נוספת אותרה בצינור הגז, במערב מכינים תגובה

משמר החופים השוודי עדכן היום (חמישי) על מציאת דליפה נוספת בצינורות הגז "נורד סטרים", הרביעית במספר. "שתיים מארבע הפגיעות בצינור נמצאות בשטח הכלכלי של שוודיה", ציינה דוברת המשמר בראיון לתקשורת במדינה, וציינה כי שני המוקדם האחרים נמצאים בדנמרק. גורמי ביטחון בריטים התייחסו לדיווח, וציינו כי הדליפות הללו נגרמו ככל הנראה בפגיעות מכוונת שבוצעה בצינורות באמצעות חומרי נפץ תת ימיים. לדברי הגורמים, ניתן היה להוריד את המוקשים על הקו, להפילם מסירה או להציבם באזור באמצעות מזל"ט תת ימי.

שבוע דרמטי ברוסיה: מתי צפוי הסיפוח ומי אחראי לדליפת הגז?
חבלה מכוונת? אירופה חוקרת דליפות מסתוריות בצינורות הגז הרוסיים | צפו בתיעוד
רוסיה עצרה את הגז לאירופה; "זו המלחמה הפסיכולוגית שלה נגדנו"

באיחוד האירופי התייחסו לפגיעות בצינור וציינו כי הדבר משנה "באופן יסודי את אופי הסכסוך כפי שהיה עד כה, וגם כך גיוס המילואים ברוסיה והסיפוח האפשרי של שטחים מאוקראינה - לרוסיה. גורם באיחוד אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההסכמה על חבילת סנקציות נוספות על רוסיה, או לפחות על חלקים ממנה, צפויה להתקבל לפני פסגת האיחוד בשבוע הבא.

דליפת הגז בצינור הרוסי (צילום: רויטרס)
דליפת הגז בצינור הרוסי (צילום: רויטרס)

לדברי הגורם, באיחוד מצפים שהפסגה תתמקד במשאלי העם שנערכו באוקראינה, בסיפוח אפשרי של אזורים במזרח המדינה - לרוסיה, באיומים הגרעיניים שהשמיעו במוסקבה ובפגיעות בצינורות הגז נורד סטרים. בנוסף, מנהיגי המדינות צפויים לדון גם ברעיונות שונים בנושא הטלת מכסים על מחירי האנרגיה. הגורם באיחוד ששוחח עם רויטרס ציין כי הפסגה צפויה להיות מתוחה מאוד, שכן "אנחנו נמצאים בזמנים קשים".