סערה בבריטניה: חיילים בשירות האוויר המיוחד (SAS) חשודים כי פתחו קבוצת ווטסאפ תחת השם 'NSO', אותיות המייצגות את ארגון הניאו- נאצי האמריקאי, "המסדר הנאציונל-סוציאליטסי", ושיתפו בקבוצה תמונות גזעניות שתמכו בעליונות הגזע הלבן, כך דווח היום (שלישי) בעיתון ה"דיילי מייל" הבריטי. על פי הדיווח, החיילים גם שיתפו תמונות של הנסיך הארי תחת הכינוי "בוגד", וזאת משום שהתחתן עם מייגן, בעלת שורשים אפרו-אמריקאים.

על פי הדיווח, חיילים המשרתים בבסיס בסמוך לעיר הרפורד, עיר הבירה של מחוז הרפורדשייר, שיתפו גם סרטונים שביזו קשישות בעלות צבע עור שחור. כמו כן, נמסר כי תמונת הפרופיל של הקבוצה כללה אגרוף לבן, סמל המשמש לעיתים קרובות לייצוג התרסה ושנאה כלפי הקהילה השחורה. בתוך כך,  המשטרה הצבאית של הממלכה מסרה כי פתח בחקירה.

בנוסף, מקורות המעורים בפרטים מסרו כי "התמונות וההודעות בקבוצה נמשכו במשך שנים. יש כמה חיילים שידוע שהם גזענים בצורה חד משמעית, אך אחרים צחקו מהתוכן בקבוצה ולא חשבו על זה יותר מדי". הגורם הדגיש כי "הם לא הבינו עד כמה החומר פוגע בחיילים שחורים, עד כדי כך, שהחיילים השחורים לא רצו לצאת למצבעים עם החיילים הלבנים שלעגו להם מאחורי הגב והשתמשו בסיסמאות ודימויים של העליונות הלבנה". בתוך כך, נמסר כי החקירה עלולה להוביל להדחה של מספר חיילים, וכן עונשי מאסר.

דובר משרד ההגנה בממלכה הבריטית מסר כי "אין מקום בצבא לכל צורה או התנהגות גזענית. כל פעילות שאינה עומדת בסטנדרטים הגבוהים אינם מתקבלים על הדעת".