צרות ברשת החברתית: אילון מאסק, מייסד טסלה ו-SpaceX, שרכש את הרשת החברתית טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, הוביל לאחרונה שורה של שינויים שלא בהכרח פעלו לטובת החברה. כך, כאשר החליט כי עבור אימות החשבון וקבלת וי כחול טוויטר תגבה 8 דולר בחודש, חשבונות מזויפים של חברות רשמיות החלו לצוץ ולגרום לצניחת מניות בשווי מיליארדי דולרים. 

אילון מאסק באזהרה חסרת תקדים: "ייתכן שטוויטר תפשוט רגל"
לאחר רכישת טוויטר: אילון מאסק הורה על פיטורי ענק ברשת החברתית

בימים האחרונים זה כבר הפך לתופעה: פלונים אלמונים שילמו 8 דולרים, זכו לאימות והחלו "להתעלל" בחברות שאותן זייפו. הקורבן הגדול הייתה אלי לילי, ענקית תרופות מארה"ב.

אחד מהחשבונות בטוויטר התחזה לחברת הפארמה Eli Lilly וצייץ כי החברה תתחיל למכור אינסולין בחינם. בגלל הווי הכחול, המשקיעים האמינו שההודעה אמיתית - מה שהוביל לצניחה חדה של מניית החברה שערכה ירד ביותר מ-4 אחוזים - ירידה שנמשכה גם אחרי שהחברה פרסמה הודעת התנצלות והבהרה.

שוויה של אלי לילי עומד על למעלה מ-330 מיליארד דולר, כך שירידת הערך שנרשמה היא של יותר מ-13 מיליארד דולר. והיא לא הייתה הקורבן היחיד. חשבון אחר התחזה לחברת טסלה, שבבעלות מאסק, וציין כי החברה מעסיקה ילדים. בציוץ אחר של מתחזה לטסלה נכתב: "טסלה שנייה התרסקה לתוך מרכז הסחר העולמי". 

גם יצרנית המטוסים הענקית לוקהיד מרטין ספגה מכה משמעותית לערך המנייה שלה בעקבות ציוץ מזוייף בו נכתב כי "החברה תפסיק לספק נשק לאיחוד האמירויות, ישראל וארה"ב עד לחקירה מעמיקה של פשעיהם נגד זכויות אדם". 

בעקבות הכאוס שנוצר, טוויטר הודיע כי תחזיר לחלק מהמשתמשים את תג ה-"official" (רשמי) על מנת להילחם בהתחזות, והודיעה כי חשבונות שנוצרו ביום רביעי או לאחריו לא יוכלו לרכוש את הוי הכחול ולהשתמש בשירות החדש, שהושק רק לפני חמישה ימים.