השינוי בתקנות המס על משקאות אלכוהוליים, לא רק בישראל, הפך את "ג'יימס ריצ'רדסון" לחנות האלכוהול הכי מעניינת בארץ...

היו שנים שבהם אי-אפשר היה לטוס לחו"ל בלי לרכוש תחילה את השילוש הקדוש: מרלבורו-ג'יי אנד בי-טובלרון. הילדים, בן-הדוד, החבר'ה בעבודה והשכנה שהשקתה את העציצים בזמן שהייתם בחו"ל – כולם תוגמלו במוצרים שנרכשו בדיוטי-פרי.

את החותמת הסופית על התהליך הטביעו דווקא היצרנים הגדולים כמו "ג'וני ווקר" או "שיבאס ריגל"... (צילום: יח"צ)
את החותמת הסופית על התהליך הטביעו דווקא היצרנים הגדולים כמו "ג'וני ווקר" או "שיבאס ריגל"... (צילום: יח"צ)
את החותמת הסופית על התהליך הטביעו דווקא היצרנים הגדולים כמו "ג'וני ווקר" או "שיבאס ריגל"... (צילומים: יח"צ) גם בתקופות מאוחרות יותר, שבהן הפכה טיסה לחו"ל מאירוע כמעט חד-פעמי בחייו של אדם למשהו שקורה לפחות פעם בשנה, גם עבור מי שאינו טס לצרכי עבודה, הפכו מסי-הקניה היקרים על משקאות אלכוהוליים את הקניה בדיוטי-פרי לעניין צרכני גרידא, או במילים אחרות: למה לשלם כמעט כפול על בקבוק וויסקי טוב כשבחודש הבא אנחנו עוברים בדיוטי-פרי?! בינתיים אירופה אוחדה, לא רק בעזרת מטבע משותף אלא גם בעזרת חוקי מיסוי חדשים שבאיחור קל אומצו גם על-ידי רשויות המס בישראל ושינו את כללי המשחק בנוגע לרכישת משקאות בחנויות הפטורות-ממכס ברחבי העולם. חנויות הדיוטי-פרי באשר הן התחילו להבין שאולי אין להן יתרון יחסי גדול כל-כך במחיר, כפי שהיה להן תחת שיטת המיסוי הישנה, אבל יש להן כמה דברים שכמעט כל משווק חולם עליהם בלילות: קהל שבוי שנמצא בסטייט אוף מיינד של שופינג – ולא סתם קהל, אלא קהל שחלק גדול ממנו הוא בעל אמצעים יותר מרוב האוכלוסייה. כך החל השינוי בתמהיל המוצרים מ"דיוטי פרי" – כלומר – מוצרים פטורים ממכס, ל"טראוול ריטייל", כלומר - סחורה שמיועדת לנוסעים. בתחום האלכוהול מדובר בשינוי מרתק: איש העסקים הישראלי שטס לו ברחבי העולם כבר לא צריך לרכוש בקבוק וויסקי יקר בגלל מחירו הנוח יחסית בחנויות הפטורות ממכס, אלא מחפש בקבוק וויסקי מיוחד, כזה שיוכל להציב על הבר הביתי בגאון מתוך ידיעה שאת מה שיש לו – אי-אפשר למצוא בחנות יין ואלכוהול "רגילה". כך התפתחו סדרות מיוחדות של וויסקי לחנויות הדיוטי-פרי: היום אין כמעט מזקקה גדולה שלא מתהדרת במהדורת דיוטי-פרי מיוחדת, אפילו "פרייבט בוטלרס" (מבקבקים פרטיים שרוכשים חביות ספציפיות ממזקקות ומייצרים בלנדים מיוחדים משלהם) כבר משתתפים בחגיגה. את החותמת הסופית על התהליך הטביעו דווקא היצרנים הגדולים כמו "ג'וני ווקר" או "שיבאס ריגל" – פעם מלכי הדיוטי-פרי בזכות הבקבוקים "הרגילים" שלהם, והיום בזכות סדרות מיוחדות של מוצרים שפשוט לא תמצאו בשום מקום אחר.