לציון שנה לשבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" מוזיאון הספורט היהודי בכפר המכביה יציג תערוכה ראשונה מסוגה שמביאה לקדמת הבמה את סיפורו של הספורט בתקופה הקשה ביותר במדינת ישראל. ״בלתי שביר- סיפורו של הספורט הישראלי בימי מלחמה״.

התערוכה המרגשת תיפתח בחוה"מ ותעמיק בסיפורים של ספורטאים ישראלים שנפגעו ותציג את רוחם הנחושה והנחישות שלהם לנוכח האסון. התערוכה תכלול פריטים אישיים ומרגשים שנחשפים לראשונה לציבור, תצוגות מולטימדיה וראיונות, ותעניק למבקרים הצצה ייחודית ואינטימית על רגע מכריע זה בהיסטוריה. היא מספרת את סיפורם של ספורטאים וספורטאיות, ואוהדי ואוהדות ספורט, שנרצחו או שרדו את המתקפה. 

בין היתר יוצגו האופניים המחוררות של ליאור ויצמן שנרצח בשבעה באוקטובר שיצא לרכב עם חברתו איה מידן, הנעליים של ליאור אסולין ז"ל , זוג הנעליים שהקדיש כוכב ה-NBA דני אבדיה לעידן עמדי  וגם הכפפות של דניאל פרץ.

ליאור אסולין ז''ל (צילום: יח''צ)
ליאור אסולין ז''ל (צילום: יח''צ)

לימור וייצמן אלמנתו של ליאור התייחסה לתערוכה:״ ״עוד חתיכות שמרכיבות את השלם שלך. באותה השבת ב7.10.23 כשרכבת עם אור בעיניים אף אחד לא ידע שזו תהיה הרכיבה האחרונה. אני יודעת שרצית לחזור הביתה כדי לחבק את כפיר ולשמור עלינו. בחול המועד סוכות תיפתח תערוכה שהיא כולה גבורה וסימן לתקווה והאופניים שלך יוצגו שם במוזיאון הספורט היהודי בכפר המכביה. אני מזמינה את כולם להגיע, לראות ולזכור את אשר לא נשכח לעולם״.

אוסנת צור מנהלת המוזיאון: ״אנו מתרגשים לשתף את הסיפורים העוצמתיים על חוסן ועל רוח כחלק מהמחוייבות שלנו לשמר את היסטוריית הספורט היהודי״.