אחרי שמכבי נתניה הבטיחה את מקומה בגמר גביע המדינה כשניצחה אתמול (שלישי) 0:1 את הפועל חדרה, המשחק השני של חצי הגמר נערך בשעה זו: האלופה מכבי תל אביב פוגשת באצטדיון טדי את בני יהודה, בדרבי הקטן של תל אביב ובעיקר הקרב על הכרטיס הנוסף לקרב הישיר על התואר.

מכבי תל אביב הגיעה לטדי אחרי שכבר הוכתרה כאלופת המדינה בניצחון על מכבי חיפה, כשהצהובים רוצים לנצל את העונה המדהימה שלהם ולזכות בטרבל. הבעלים מיץ' גולדהאר יישב ביציע הכבוד ויקווה שהערב הקבוצה שלו לא תיכשל מול הכתומים, כמו שקרה לפני שנתיים בגמר. צ'יקו אופואדו, דור מיכה ורוסלן ברסקי פצועים ולא נכללים בסגל. איתי שכטר ויונתן כהן פתחו בחלק הקדמי.

בצד השני, בבני יהודה בטוחים בעצמם ומאמינים כי למרות שהאלופה פייבוריטית ברורה, הם יכולים לעבור אותה, אחרי שכבר הוכיחו לפני שנתיים כשזכו בגביע על חשבון הצהובים כי במשחק אחד הכל אפשרי. מבחינה מקצועית, המאמן יוסי אבוקסיס יאלץ להסתדר בלי הקפטן שלו איציק עזוז, שסובל ממתיחה חזקה באחת מרצועות הברך ולא נכלל בסגל. עמית ביטון יפתח בהגנה לצד קרלוס קוויאר ודן מורי. שי קונסטנטין החלים מפציעה וחזר ל-11. מאוויס צ'יבוטה ויאקוב סילבסטר עלו בהתקפה.

לאחר שני ניסיונות לשלוח את איתי שכטר בכדורי עומק, הגיע ניסיון ראשון של מכבי בדקה ה-10, כשדור פרץ, הטוב בשחקני מכבי, יצא יפה קדימה ושלח בעיטה אותה זובאס הדף לקרן. גלזר נגח החוצה מכדור הקרן. מכבי לא הצליחה להגיע למצבים מסוכנים ובדקה ה-21 אצילי ניסה גם הוא מרחוק אבל בעט היישר לידיים של זובאס. בני יהודה לא הייתה מסוכנת במתפרצות.

המצב המסוכן ביותר במשחק היה דווקא בצד של בני יהודה שבהתקפה המתפרצת הראשונה שלה במשחק (דקה 36), צ'יבוטה היה הרבה יותר מהיר מדסה ומזווית אלכסונית לא הצליח להכניע את ראיקוביץ'. כעבור דקה, חזיזה סידר מצב מעולה לסילבסטר שבעט רע מאוד בסיבוב.

למרות היכולת הבינונית של האלופה, המאמן איביץ' החליט שלא לערוך שום שינוי בהפסקה. גם בני יהודה שמרה על אותם 11 והמחצית השנייה יצאה לדרך. בני יהודה עוד לא הספיקה להתארגן ואצילי דהר קדימה, עבר את קוסטנטין אך הכדור ברח לו למזלם של הכתומים וזובאס הצליח לחלץ. אצילי פתח את המחצית השנייה טוב יותר ורוב ההתקפות של מכבי הגיעו מאגף ימין.

בדקה ה-65 אבי ריקן שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה אך הכדור חלף סנטימטרים מהעמוד. איביץ לא אהב את מה שראה ובדקה ה-73 ביצע חילוף כפול. שוינפלד ועטר נכנסו במקומם של שכטר ואצילי.

בני יהודה לא נבלה ובדקה ה-77 היממה את הצופים בטדי. יובל אשכנזי שלח בעיטה מסובבת נהדרת מחוץ לרחבה והכניע את ראיקוביץ'. 0:1 לבני יהודה. התסריט מגמר הגביע ב-2017 יחזור על עצמו? האם מכבי מסוגלת להגיב?

בדקה ה-81 סבוריט נכנס יפה לרחבה אך נבלם ברגע האחרון על ידי קויואר בתיקול נפלא. אבוקסיס ביצע חילופים הגנתי כדי לשמור על התוצאה כשויתר על סילבסטר לטובת סגס תמבי ובהמשך גם צ'יבוטה הוחלף ומשך זמן, בעוד איביץ' העלה את מאור קנדיל במקומו של אלי דסה. יונתן כהן היה יכול להשוות אבל נגח בזינוק לידיים של השוער בדקה ה-88.

הרכבים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה(מאור קנדיל, 87), שחר פיבן, שרן ייני, אנריק סבוריט, דור פרץ, דן גלזר, אבי ריקן, עומר אציליׁ(אלירן עטר, 73), איתי שכטר(ארון שוינפלד, 73), יונתן כהן.

בני יהודה: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין, עמית ביטון, קרלוס קוויאר, דן מורי, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, מאוויס צ'יבוטה(דור ג'אן, 90), יאקוב סילבסטר(סגס תמבי, 86).