אחרי השרב הגשום והברד, מזג האוויר ממשיך להפתיע: היום (שני) צפוי להיות מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות יעלו במקצת בעיקר בהרים ובפנים הארץ. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. ברוב אזורי הארץ צפוי גשם מקומי וייתכנו סופות רעמים בודדות. בנחלי הדרום והמזרח חשש קל משטפונות. תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות.

ביום רביעי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

בחמישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית, עם ירידה בטמפרטורות.

בתוך כך, אגף האקלים פרסם סקירה של אירוע משבי הרוח החזקים והשרב הכבד שהיה לפני כשבוע וחצי. ב-1 עד 2 ביוני פקד את אזורנו מזג אוויר לא שגרתי לתקופה זו של השנה שכלל פרצי רוח חזקים בשני גלים, סופות אבק וטמפרטורות גבוהות שאף שברו שיאים לחודש יוני במספר מקומות. 

ב-1 ביוני היה אזורנו בקדמת שקע נרחב שמרכזו מעל לוב. השקע התקדם באיטיות צפון מזרחה ובאזורנו היה אפיק קרקעי עם גרדיינט לחץ חלש שבתוכו התפתחו שקעי משנה תרמליים שעברו אותנו בשעות אחר הצהריים של ה-1 בחודש. בליל ה-1 עד ה-2 ביוני מרכז השקע העיקרי היה מעל חופי מערב מצרים ומרכז נוסף היה ממוקם דרומית מזרחית לו. במהלך ה-2 ביוני התפצל השקע לשני מוקדים אשר אחד מהם נע מזרחה, כך שבשעות הצהריים מרכזו היה מעל חופי צפון סיני. הוא חלף מעל ישראל בשעות אחר הצהריים והערב.

במקביל לרוחות החזקות חלה ירידה מהירה בטמפרטורות של כ-5 מעלות והן הגיעו במישור החוף לכ-30 עד 31 מ"צ והלחות היחסית עלתה ל-30% עד 40%. בהמשך היתה החלשה של הרוחות וחיגה שלהן עם כיוון השעון, כך שהן נעשו צפון מזרחיות. בעקבות זאת חלה התחממות מחודשת, והטמפרטורות עלו ל-35 עד 36 מ"צ במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב - ערכים דומים לאלה ששררו לפני התחזקות הרוח בצהריים וכך גם ערכי הלחות שירדו שוב לכ-20% ופחות.

השינויים החדים ברוחות קשורים ככל הנראה ברובם להיווצרות ומעבר של שקעונים מעל ישראל במהלך ה-1 ביוני. שקעונים אלה, שהתפתחו ביבשה בתוך הגרדיינט הסינופטי החלש, גרמו להתחזקות ברוחות עקב שילוב עם חזית בריזה משמעותית כתוצאה מהפרשי טמפרטורות גדולים בין הים ליבשה. יחד עם זאת, לא ניתן לשלול לחלוטין גם תרומה של משבים יורדים מהעננות הבינונית ששררה בים ממערב לישראל ומתוכה נעו לאזורנו עננים תוך כדי התפרקות. לא ניתן לשלול השפעה של זרמים יורדים מעננות זו שתרמו גם הם להתחזקות הרוח (מעין "חזית משבים", gust front).