על פי תחזית השירות המטאורולוגי, היום (שישי) יהיה שרבי ברוב אזורי הארץ והביל במישור החוף. בשירות המטאורולוגי מתריעים, כי צפויה הכבדה נוספת בעומסי החום ויוסיפו לשרור עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

דיונים בכנסת לאחר השריפות בצפון: "אולי פעם אחת נראה את הנולד?"

מידות החום בתל אביב יגיעו ל-34 מעלות, בירושלים – 36, בחיפה – 31, בטבריה – 43, בצפת – 36, בבית שאן – 45, בעין גדי – 45, בבאר שבע – 40, במצפה רמון - 37 ובאילת – 47.

בשבת ימשיך לשרור שרבי ברוב אזורי הארץ והביל במישור החוף וימשיכו לשרור עומסי חום כבדים עד קיצוניים. ביום ראשון תחול ירידה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי. במקביל, צפויה הקלת מה בעומס החום. ביום שני, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, אך הן עדיין יהיו גבוהות במעט מהרגיל לעונה. במקביל, גם תורגש הקלה נוספת בעומס החום.

לנוכח תחזית מזג האוויר לסוף השבוע, משרד הבריאות התריע, כי צפוי עומס חום כבד עד קיצוני במרבית האזורים וגם החום יתבטא במזג אוויר חם מאוד מהרגיל ויבש ובאזורים שונים גם ברוחות חזקות. משרד הבריאות יצא בקריאה לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים, ילדים, נשים הרות ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא, ככל האפשר, במקומות ממוזגים.

משרד הבריאות המליץ עוד, כי נהגים יעצרו מידי פעם להתרעננות ולשוהים תחת כיפת השמיים מומלץ לחבוש כובע רחב שוליים, ללבוש בגדים בהירים נוחים ולהקפיד למרוח קרם הגנה ולשתות מים. בנוסף, המשרד התריע כי אין להשאיר תינוקות, ילדים, קשישים וחסרי ישע ברכב שאינו ממוזג וללא השגחה. בנוסף, גם אין להשאיר בעלי חיים ברכב או במבנה ללא מים וללא אוורור ובטמפרטורה סבירה. במשרד הבריאות הזהירו, כי בעומס חום תיתכן אפשרות לפתח מכת חום המתרחשת כאשר הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו בסביבה החמה.

עוד הומלץ, לא לצאת בחום הכבד לטיולים בטבע. ואם יוצאים, יש לתכנן את הטיול מראש, לבחון את המסלול ולהתאימו למטיילים ולתנאי מזג האוויר ולהקפיד על הצטיידות במי שתייה רזרביים וחבישת כובע, שימוש בקרם הגנה וחבישת משקפי שמש. גם מומלץ לעדכן אדם קרוב על יציאה לטיול ועל המסלול המתוכנן.

בתוך כך, על רקע גל החום וההסלמה בצפון, קיים חשש משריפות בשטחים פתוחים, בשמורות טבע וביערות קק"ל. ברשות הטבע והגנים התריעו, כי למעלה מ-60 אלף דונם נשרפו מתחילת השנה, מתוכם כ-45 אלף דונם נשרפו רק בשבועיים האחרונים. המרחבים שסבלו על פי נתוני הרשות מהנזק הקשה ביותר עד כה הם בגליל העליון – כ-30 אלף דונם ובגולן – כ-22 אלף דונם.

"אלפי דונמים נשרפו, אנחנו יודעים שיש שטחים שנשרפו באש בעלת עוצמה חזקה וכאלה שפחות. בסופו של דבר, כל שטח שנשרף, איו נשרף גם בית הגידול של חיות הבר והצומח", אמר מנהל מרחב גליל עליון ברשות הטבע והגנים, ערן היימס.

מקק"ל נמסר עוד, כי משעות הבוקר פעלו יערנים ועובדי הארגון במספר נקודות ברחבי הצפון לכיבוי השריפות שהתחדשו, ביחד עם צוותים של כבאות הצלה. הצוותים פעלו בעיקר ביער בירייה באזור הגבעה בחניון הנופש בעין זיתים.